• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Klasyfikacja gleboznawcza gruntów w świetle uregulowań prawnych. Zasady prowadzenia postępowań administracyjnych.

online
Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Cele i korzyści

Zaznajomienie uczestników z podstawami prawnymi i regulacjami oraz praktycznymi aspektami związanymi z procedurą administracyjną ustalania klas gruntów (klasyfikacja gleboznawcza gruntów) oraz utrwalenie wiedzy i umiejętności prawidłowego i zgodnego z prawem prowadzenia postępowań administracyjnych i rozstrzygania administracyjnego.

zwiń
rozwiń
Program

1. Pojęcie klasyfikacji gleboznawczej gruntów. 
2. Pojęcie „gruntów rolnych i „gruntów leśnych”.
3. Kompetencje organów i rola gleboznawcy w postępowaniach związanych z ustalaniem klas gruntów.
4. Ujęcie klasyfikacji gleboznawczej gruntów w przepisach ustawowych i wykonawczych. 
5. Postępowanie administracyjne z urzędu.
a. Warunki konieczne dla przyjęcia trybu postępowania „z urzędu”.
b. Procedura krok po kroku.
c. Zakończenie postępowania.
6. Postępowanie administracyjne „na wniosek”. 
a. Wszczęcie postępowania, przesłanki, czynności wstępne, omówienie.
b. Odmowa wszczęcia postępowania – w jakich okolicznościach faktycznych i prawnych, omówienie możliwości.
c. Umorzenie postępowania – w jakich okolicznościach faktycznych i prawnych, omówienie.
d. Procedura krok po kroku.
e. Zakończenie postępowania.
7. Podstawy prawne regulujące kwestie klasyfikacji gleboznawczej gruntów a przepisy kodeksu postępowania administracyjnego.
8. Ocena dowodów w sprawie, w tym ocena pracy gleboznawcy i opracowanej dokumentacji przez organ prowadzący postępowanie.
9. Inne dowody możliwe do wykorzystania w postępowaniu.
10. Klasyfikacja gleboznawcza gruntów a systemowe regulacje w zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych.
11. Odmowa administracyjna ustalenia nowej klasyfikacji bonitacyjnej gleb.
12. Klasyfikacje gruntów zrekultywowanych w procedurze administracyjnej. 
13. Pojęcie zmiany zaliczenia gruntów do użytku gruntowego w ewidencji gruntów i budynków a pojęcie ustalenia klasyfikacji tego gruntu, klasyfikacja zmienionych użytków rolnych.
14. Najczęstsze przyczyny składania wniosków o ponowne ustalenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów, wpływ innych regulacji prawnych i braku miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Administracja geodezyjna i kartograficzna, pracownicy jednostek samorządu terytorialnego, wykonawcy prac geodezyjnych i kartograficznych, gleboznawcy, rzeczoznawcy majątkowi, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, zarządcy nieruchomości, inwestorzy, deweloperzy nieruchomości oraz inni zainteresowani.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Z wykształcenia i zamiłowania mgr inż. geodezji i kartografii. Od 2004 r. związany zawodowo z samorządem lokalnym i administracją publiczną. W latach 2004 – 2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich Aglomeracji Wrocławskiej, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej Gazoprojekt S.A. Obecnie pełni funkcję geodety powiatowego. Brał udział w przyciągnięciu do gminy licznych inwestorów polskich i zagranicznych, udział w ich obsłudze i ulokowaniu podobszaru Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz współpracy z nią. Współpraca z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych w latach 2004 – 2010, Agencją Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rozwoju gospodarczego samorządów. Doświadczenie w przygotowaniu i prowadzeniu szkoleń dla JST w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych. Szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych. Obecnie również członek zarządu Związku Powiatów Województwa Dolnośląskiego z siedzibą w Głogowie.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena:
250 zł netto/os. 
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

Zgłoszenia: 
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@frdl-lodz.pl, faksem lub poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl-lodz.pl do 25 sierpnia 2020 r.
UWAGA: LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!