• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Sesja szkoleniowa Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Samorządów Terytorialnych

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

FRDL Centrum Szkoleniowe w Łodzi zaprasza Państwa do udziału w sesji szkoleniowej Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Samorządów Terytorialnych

Sesja szkoleniowa Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Samorządów Terytorialnych

Moduł I Rola, zadania i odpowiedzialność kierownika jednostki w procesie udzielania zamówień publicznych w świetle przepisów ustawy z dnia 11.9.2019 r. Prawo zamówień publicznych.

W tej części sesji przedstawimy zasady prowadzenia postępowań zgodnie z wymaganiami nowej ustawy PZP. Zagadnienia będziemy omawiać z uwzględnieniem zadań i odpowiedzialności kierowania jednostki w procesie udzielania zamówień publicznych.

Program:
1. Zamówienia publiczne jako instrument realizacji polityk państwa.
2. Instrumenty ustawy Pzp mające na celu zapewnienie realizacji polityk państwa.
3. Realizacja polityk państwa w zamówieniach publicznych jako obszar kontroli zarządczej.
4. Zadania kierownika jednostki w procesie udzielania zamówień publicznych.
5. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

Prowadzący: 
Prawnik i politolog. Z zamówieniami publicznymi związany od 2000 r., przez 5 lat Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Autor wielu publikacji z dziedziny zamówień publicznych, wieloletni wykładowca. Pełnił funkcję Kierownika Działu Obsługi Prawnej w fundacji Skarbu Państwa - Fundacji „Fundusz Współpracy” w Warszawie. Wspierał i doradzał beneficjentom projektów nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą Program Współpracy Przygranicznej Phare z zakresu udzielania zamówień publicznych. Inicjator i autor zmian w ustawie Prawo zamówień publicznych.

Moduł II Rewolucja w prawie budowlanym – szybciej, prościej, mniej biurokracji – zmiany w procesie inwestycyjnym.

Obowiązująca od 19 września 2020 r. tzw. Duża nowelizacja Prawa budowlanego wprowadza ważne zmiany, istotne także dla inwestorów sektora komunalnego. Nowe rozwiązania dotyczą projektów budowlanych, pozwoleń na budowę i na użytkowanie, istotnego odstąpienia od projektu budowlanego, a także procesu legalizacji samowoli budowlanych.

Program:
1. Wstęp – tło wprowadzenia zmian w ustawie Prawo budowlane. Zakres zmian – krótki komentarz – okres przejściowy. 
2. Zmiany w zakresie dokumentacji przy pozwoleniu na budowę. Nowy podział projektu budowlanego (PZT, PAB, PT):
• Zawartość i forma projektu budowlanego. 
• Komentarz do projektu technicznego. 
• Wzmocnienie ochrony i trwałości decyzji o pozwoleniu na budowę. 
• Nowe zasady przenoszenia decyzji o pozwoleniu na budowę. 
• Istotne i nieistotne odstąpienie od projektu budowlanego. Rola projektanta.
• Aktualność projektu technicznego i jego zmiany. 
3. Zmiany w katalogu zgłoszeń – zakres zmian. Uporządkowanie zakresów i relacji pozwolenie na budowę i zgłoszenie.
4. Zmiany w postępowaniu rozpoczęcia i prowadzenia robót budowlanych. Zadania inwestora związane z rozpoczęciem procesu inwestycyjnego – sporządzenie projektu technicznego, powołanie kierownika budowy, ustanowienie inspektora nadzoru inwestorskiego:
• Nowe obowiązki kierownika budowy. 
• Geodezyjne wyznaczenie w terenie i geodezyjna inwentaryzacja w terenie – zmiany. 
• Dziennik budowy, tablica informacyjna, ogłoszenie dotyczące BIOZ. Zmiany w zakończeniu procesu budowy. 
• Wzmocnienie ochrony decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Bezpieczeństwo pożarowe przy zmianie sposobu użytkowania. 
5. Legalizacja samowoli – zmiana podejścia ustawodawcy do samowoli budowlanej - krótki komentarz.

Prowadzący: 
Prawnik, administratywista, urbanista, trener, doktorant, autor publikacji naukowych z zakresu prawa planowania i zagospodarowania przestrzennego, ochrony zabytków oraz postępowania administracyjnego. Prelegent międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych, autor zajęć z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, ochrony przyrody, ochrony zabytków, postępowania administracyjnego.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 300 zł netto dla osób zrzeszonych w Forum
400 PLN netto dla osób nie zrzeszonych w Forum

Kartę Zgłoszenia prosimy przesłać do 29 stycznia 2021 r. e-mailem na adres: biuro@frdl-lodz.pl lub faxem na numer: 42 288 12 86. Organizator zastrzega, że liczba miejsc jest ograniczona.