• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Sesja szkoleniowa Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Samorządów Terytorialnych

Zaproszenie

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Blok I. Opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji.

Zakres tematyczny tej części szkolenia obejmie zagadnienia ogólne takie jak:
1. podmioty zobowiązane do uiszczenia opłaty;
2. przedmiot opłaty, w ramach którego wyjaśnione zostaną kluczowe dla ustalania opłaty pojęcia: nieruchomości, powierzchni biologicznie czynnej, obszarów ujętych w systemy kanalizacji oraz wykonywania robót lub obiektów trwale związanych
z gruntem oraz zmniejszenia naturalnej retencji;
3. ogólne zakreślenie procedury ustalania opłaty, w tym podstaw jej wyliczenia;
4. omówienie zmian wynikających z projektu ustawy o inwestycjach w zakresie przeciwdziałania skutkom suszy.
Ta część sesji szkoleniowej swoim zakresem obejmować będzie również kwestie ustawowego obowiązku dochodzenia opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji, ewentualnych konsekwencji prawnych związanych z odstąpieniem od jej ustalenia oraz dochodzenia, a także ewentualnych czynności o charakterze organizacyjnym celem zagwarantowania w urzędzie sprawnego i prawidłowego wymiaru opłaty. Pamiętać należy bowiem, że opłata stanowi w stosownej części dochód budżetu gminy, a proces jej poboru inicjowany jest przez organ gminy.

Prowadzący 1: radca prawny, konsultant w Dziale Prawa Administracyjnego w Kancelarii Prawnej Dr Krystian Ziemski & Partners w Poznaniu. W codziennej praktyce uczestniczy w bieżącej obsłudze prawnej przedsiębiorców w zakresie prawa administracyjnego z uwzględnieniem procesu inwestycyjnego oraz prawa ochrony środowiska, w tym prawa wodnego. W szczególności doradza i pomaga w uzyskaniu decyzji środowiskowych, pozwoleń na budowę czy decyzji o warunkach zabudowy, a także innych pozwoleń wydawanych na gruncie szeroko rozumianego prawa ochrony środowiska. Reprezentuje przedsiębiorców oraz organy administracji samorządowej przed sądami administracyjnymi.

Prowadzący 2: doktor nauk prawnych, konsultant w Dziale Prawa Administracyjnego w Kancelarii Prawnej Dr Krystian Ziemski & Partners w Poznaniu. Specjalizuje się w zakresie prawa podatkowego, ze szczególnym uwzględnieniem procedury podatkowej, podatku od nieruchomości oraz podatku leśnego. W codziennej praktyce uczestniczy m.in. w pracach związanych z bieżącą obsługą samorządów w sprawach prawnopodatkowych, analizie problemowych zagadnień związanych z podatkowymi aspektami gospodarowania odpadami komunalnymi, projektowaniu i wdrażaniu optymalnych rozwiązań dla samorządów w zakresie podatków lokalnych, a także podatku VAT.

zwiń
rozwiń
Blok II. Wody opadowe i roztopowe w systemie gospodarowania wodami

Blok ten obejmie omówienie prawnych aspektów ukształtowania modelu pobierania opłat za zagospodarowanie wód opadowych lub roztopowych, z uwzględnieniem pozbawienia wód opadowych i roztopowych statusu "ścieków"
Zakres tematyczny tej części szkolenia obejmie zagadnienia ogólne takie jak:

1. Zagospodarowanie wód opadowych i roztopowych jako zadanie własne gminy.
2. Podstawy i procedury wprowadzenia opłat za tzw. "deszczówkę".
3. Formy realizowania zadania (usługi) zagospodarowania wód opadowych i roztopowych.
4. Zasady kalkulacji "ceny" za zagospodarowanie wód opadowych i roztopowych.

Prowadząca: radca prawny, Partner w Kancelarii Prawnej Dr Krystian Ziemski & Partners w Poznaniu. W codziennej praktyce wspiera przedsiębiorców oraz samorządy w zakresie prawa administracyjnego, zarówno materialnego jak i procesowego, z uwzględnieniem prawa odpadowego, prawa ochrony środowiska, prawa wodnego. Wspiera prawnie jednostki samorządu terytorialnego w radzeniu sobie z ustrojowym prawem samorządowym, rozwiązuje bieżące problemy związane z zagadnieniami dotyczącymi gospodarki odpadami komunalnymi. Doradza samorządom w problemach związanych z prawem ochrony środowiska. Opiniuje oraz opracowuje kompleksowe rozwiązania związane z dostępem do informacji publicznej.

zwiń
rozwiń
Blok III. Utrzymanie urządzeń melioracji wodnych i nadzór nad spółkami wodnymi w świetle projektowanych zmian legislacyjnych

Zakres tematyczny tej części szkolenia obejmie zagadnienia ogólne takie jak:
1. Melioracje wodne - znaczenie i wartość w świetle zmniejszających się zasobów wody.
2. Urządzenia melioracji wodnych - na kim spoczywają obowiązki utrzymania?
3. Co dalej, czyli urządzenia melioracji wodnych i spółki wodne w świetle projektowanych zmian legislacyjnych.

Prowadząca: radca prawny, starszy konsultant w Dziale Prawa Cywilnego w Kancelarii Prawnej Dr Krystian Ziemski & Partners w Poznaniu. Specjalistka w zakresie prawa gospodarczego, samorządowego, gospodarki wodno-ściekowej, w szczególności: zagadnień związanych ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę i zbiorowym odprowadzaniem ścieków.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Każdy z Państwa, kto chciałby uczestniczyć w spotkaniach Forum Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Samorządów Terytorialnych Województwa Łódzkiego, proszony jest o zapoznanie się z projektem Statutu Forum oraz wypełnienie i odesłanie deklaracji członkostwa:
- pocztą na adres: FRDL Centrum Szkoleniowe w Łodzi, Jaracza 74 90-242 Łódź
- na adres poczty elektronicznej: biuro@frdl-lodz.pl
Pierwsze spotkanie adresowane do członków Forum planujemy na I kwartał 2020 r.
Wysokość składki członkowskiej w 2020 r. wynosiła będzie: 300 zł netto + 23% VAT na kwartał.