• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Prawidłowe sporządzanie informacji o stanie mienia jednostki samorządu terytorialnego

online
Potwierdzone
Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Zapraszamy Państwa na szkolenie z gospodarki nieruchomościami, którego przedmiotem będzie sporządzenie informacji o stanie mienia komunalnego.

Ważne informacje o szkoleniu

Sporządzenie informacji o stanie mienia jest corocznym obowiązkiem sprawozdawczym dla jednostek samorządu terytorialnego. Podczas proponowanego szkolenia kompleksowo przeanalizujemy zasady i wskażemy metody prawidłowego sporządzenia informacji o stanie mienia JST zgodnie z wymogami ustawy o finansach publicznych poprzez wykorzystanie prowadzonych ewidencji, rejestrów i posiadanych danych. Przedstawimy i omówimy praktyczne przykłady prawidłowego zebrania i odpowiedniego przedstawienia informacji o posiadanym mieniu. Zajęcia będą miały formułę warsztatową – omawiane zagadnienia prawne zostaną poparte licznymi przykładami praktycznymi tak by ułatwić uczestnikom zastosowanie zdobytej wiedzy w celu prawidłowego przygotowania danych i ich przedstawienia w sporządzanych informacjach o stanie mienia gminy.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Prezentacja zagadnień z zakresu sporządzenia informacji o stanie mienia jednostki samorządu terytorialnego, która jest częścią sprawozdania finansowego za rok poprzedni.
• Zdobycie, uzupełnienie i uporządkowanie niezbędnej wiedzy do prawidłowego sporządzenia informacji o stanie mienia JST zgodnie z wymogami ustawy o finansach publicznych.
• Wskazanie źródeł informacji do sporządzenia informacji i sposobów ich wykorzystania: ewidencji, rejestrów i posiadanych danych.
• Poznanie praktycznych przykładów prawidłowego zebrania i odpowiedniego przedstawienia informacji o posiadanym mieniu.
• Wskazanie najczęściej popełnianych błędów i nieprawidłowości.
• Uzyskanie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się wątpliwości i pytania dotyczące tematyki zajęć.

zwiń
rozwiń
Program

1. Podstawa prawna wymogu sporządzania informacji o stanie mienia – omówienie przepisów ustawy o finansach publicznych.
2. Niezbędne dane umieszczane w informacji o stanie mienia dotyczące:

a. Przysługujących jednostce samorządu terytorialnego praw własności.
b. Innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności:
• Ograniczonych prawach rzeczowych.
• Użytkowaniu wieczystym.
• Wierzytelnościach.
• Udziałach w spółkach, akcjach.
• Posiadania.
c. Zmian w stanie mienia komunalnego od dnia złożenia poprzedniej informacji.
d. Dochodów uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania.
e. Innych danych i informacji o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia jednostki samorządu terytorialnego.
3. Ramy czasowe sporządzania informacji o stanie mienia.
4. Rola prawidłowego ewidencjonowania nieruchomości w sporządzaniu informacji o stanie mienia.
5. Współpraca między ewidencją środków trwałych a ewidencją nieruchomości zasobu, jako podstawa do prawidłowego sporządzenia informacji o stanie mienia.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego oraz jednostek organizacyjnych zajmujących się lub uczestniczących w sporządzaniu informacji o stanie mienia komunalnego.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Z wykształcenia inżynier geodezji – wieloletni pracownik administracji samorządowej z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w dziedzinie gospodarki nieruchomościami i geodezji. Na co dzień kierująca wydziałem zarządzania nieruchomościami. Od kilku lat trenerka prowadząca szkolenia z zakresu gospodarki nieruchomościami, geodezji i postępowań administracyjnych. Przede wszystkim praktyk w przedstawianej tematyce.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 389 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 9 stycznia 2023 r.