• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Otwarte formaty danych i ponowne wykorzystanie informacji publicznej oraz pozostawienie sprawy bez rozpoznania.

Program i karta zgłoszenia

Te zajęcia realizowane będą w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Sekretarzy. Zajęcia online

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi zaprasza Państwa do współtworzenia Forum Sekretarzy. Zapraszamy do udziału w najbliższej sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum. Zachęcamy Państwa do udziału w spotkaniu oraz do zrzeszenia się w Forum!

Przedmiot sesji konsultacyjno-szkoleniowej

• Jakie są obowiązki dla JST w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego oraz jakie są konsekwencje nowego brzmienia art. 63 K.p.a.?
• Celem sesji jest przedstawienie nowych obowiązków nałożonych na JST w związku z wejściem w życie Ustawy o otwartych formatach danych przedstawione zostaną zasady rozpatrywania wniosków o ponowne wykorzystanie informacji publicznej oraz praktyczne aspekty nowego art. 63 § 1 K.p.a. wraz ze „wzorem pouczenia” o pozostawieniu sprawy bez rozpoznania.

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Jak należy zachować się w przypadku podania kierowanego do JST „zwykłym mailem”?:
• czym należy pouczyć stronę, elementy obligatoryjne pouczenia.
2. Co to są otwarte formaty danych?
3. Jakie obowiązki na JST nakłada nowa ustawa.
4. Co powinna zawierać „zakładka ponowne wykorzystanie informacji publicznej” na BIP?
5. Zasady udostępniania informacji publicznej w celu jej ponownego wykorzystania.
6. Dane badawcze, dane dynamiczne i dane o wysokiej wartości.
7. Procedura rozpatrywania wniosków o dostęp do informacji publicznej w celu ponownego wykorzystania informacji publicznej.
8. Oferta i jej elementy.
9. Przesłanki odmowy udostępnienia informacje publicznej w celu jej ponownego wykorzystania.
10. Zasady ustalania kosztów udostępnienia informacji w celu ponownego wykorzystania na wniosek.
11. Pełnomocnicy do spraw otwartości danych:
• czy muszą być w JST czy nie?

zwiń
rozwiń
Prezentowane spotkanie realizowane jest w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Sekretarzy

Udział w pracach Forum to jedna ze ścieżek rozwoju osobistego, jakże niezbędnego aby profesjonalnie realizować swoje obowiązki. To także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami zajmującymi się tą samą tematyką w innej jednostce w województwie. Zachęcamy do współpracy Państwa współpracy, zrzeszenia się w ramach Forum i udziału organizowanych szkoleniach.

Szczegółowe informacje dotyczące Forum znajdujące się w serwisie www FRDL w zakładce Fora - Forum Sekretarzy.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji UWM w Olsztynie, doświadczony praktyk (radca prawny, członek etatowy SKO w latach 2005/2011, Kierownik studiów podyplomowych z Ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji w jednostkach sektora publicznego na WPIA UWM w Olsztynie, Ekspert Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego, Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (Lead Auditor ISO/IEC 27001:2017); Inspektor ochrony danych osobowych, Autor licznych publikacji w tematyce: ochrony danych osobowych, K.p.a. i informacji publicznej; Trener i wykładowca mający udokumentowanych kilkaset szkoleń; Współwłaściciel kancelarii prawnej specjalizującej się w obsłudze prawnej JST.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl-lodz.pl lub mailem na adres biuro@frdl-lodz.pl do 18 stycznia 2021 r.

Online: Wirtualna sesja konsultacyjno-szkoleniowa prowadzona i realizowana na żywo za pomocą platformy Zoom, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym sesję a uczestnikami.
Cena udziału: 319 PLN dla osoby nie zrzeszonej w Forum/w przypadku członka Forum wynosi 185 PLN.