• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zatrudnianie specjalistów w szkołach i przedszkolach od 1 września 2022 r. Obowiązki dyrektora i samorządu, realizacja zadania, obliczanie standardów zatrudnienia pedagogów, w tym specjalnych, psychologów, logopedów

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Proponujemy Państwu temat, który co roku staje się aktualny w związku z ruchem kadrowym specjalistów zatrudnionych w szkołach. 

Ważne informacje o szkoleniu

W nadchodzącym roku szkolnym, czyli już od 1 września 2022 roku, zaczną obowiązywać nowe standardy (normy) zatrudnienia w szkołach i przedszkolach specjalistów: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów lub terapeutów pedagogicznych, które wprowadziła nowelizacja przepisów ustawy Karta Nauczyciela. Za wdrożenie nowych rozwiązań będzie odpowiedzialny zarówno dyrektor szkoły/przedszkola, jak i organ prowadzący. Aby właściwie przygotować się do realizacji tego zadania, uniknąć niedoszacowania lub przeszacowania określonych limitów, co odpowiednio może wpłynąć na finanse oświatowe, proponujemy Państwu udział w szkoleniu, podczas którego zostaną przedstawione zmiany formalno-prawne, merytoryczne i finansowe w związku z tym obowiązkiem, a także praktyczne sposoby wyliczania limitów etatowych zatrudniania specjalistów.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zdobycie wiedzy w zakresie zmian prawnych dotyczących zatrudniania w szkołach i przedszkolach specjalistów: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów lub terapeutów pedagogicznych.
  • Usystematyzowanie sposobu wyliczania standardów zatrudnienia specjalistów, w tym w okresie przejściowym i docelowym.
  • Poznanie zasad finansowania w/w zadania oraz przewidywanych skutków finansowych, wprowadzanych zmian dla jednostek samorządu terytorialnego, w tym zapoznanie z szacowanym wzrostem kosztów dla jst, jako organów prowadzących i dotujących przedszkola i szkoły.
  • Omówienie zmian w zakresie dotowania szkół i placówek w związku z zatrudnieniem specjalistów.
  • Poznanie rozwiązań dotyczących wyliczania minimalnej łącznej liczby etatów specjalistów, minimalnej liczy etatów pedagogów specjalnych i psychologów, w łącznej liczbie etatów specjalistów oraz minimalnej liczby etatów, w przypadku zespołu szkół i placówek oraz oddziałów przedszkolnych.

 

zwiń
rozwiń
Program
  1. Uwarunkowania formalno-prawne.
  2. Uzasadnienie i podstawy wprowadzonych zmian.
  3. Porównanie stanu obecnego ze stanem oczekiwanym w zakresie liczby zatrudnianych w szkołach i przedszkolach specjalistów.
  4. Pedagog specjalny w katalogu stanowisk.
  5. Minimalne limity etatowe specjalistów w placówce oświatowej w okresie przejściowym.
  6. Minimalne limity etatowe specjalistów w placówce oświatowej w okresie docelowym.
  7. Określanie minimalnej łącznej liczby etatów specjalistów w placówce oświatowej.
  8. Określanie minimalnej liczy etatów pedagogów specjalnych i psychologów w łącznej liczbie etatów specjalistów.
  9. Określenie minimalnej liczby etatów w przypadku zespołu szkół i placówek oraz oddziałów przedszkolnych.
  10. Podstawa prawna zatrudnienia – Karta Nauczyciela, w przypadku placówek prowadzonych przez samorząd.
  11. Regulacje dla nauczyciela specjalisty zatrudnionego na etacie łączonym.
  12. Regulacje dla nauczyciela specjalisty uzupełniającego etat.
  13. Podstawa prawna zatrudnienia – Kodeks pracy, w przypadku placówek dotowanych.
  14. Projektowanie zmian w arkuszach organizacyjnych na rok szkolny 2022/2023 (aneks nr 1 i kolejne).
  15. Ustalenie stanu liczby uczniów do określenia minimalnej liczby etatów, a zmiany w trakcie roku szkolnego.
  16. Minimalny poziom wyjściowy zatrudniania standardów specjalistów według stanu SIO na 30.09.2020r. i 30.09.2021r.
  17. Finansowanie zadania – wzrost subwencji oświatowej.
  18. Kolejna aktualizacja dotacji – zmiana stawek dotacji w trakcie roku.
  19. Wdrożenie zadania w ramach obowiązków dyrektora oraz w ramach obowiązków samorządu.
  20. Jak sobie poradzić ze standardami/normami zatrudniania nauczycieli specjalistów, limitami godzin ponadwymiarowych i brakiem specjalistów na rynku pracy?
  21. Przykłady dobrych praktyk i rozwiązań, w sytuacji braku specjalistów na rynku pracy.
  22. Dyskusja, odpowiedzi na pytania.

 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Dyrektorzy szkół, przedszkoli, zespołów, przedstawiciele organów prowadzących, jednostek samorządu terytorialnego odpowiedzialni za oświatę, w tym dyrektorzy i pracownicy wydziałów oświaty/edukacji, przedstawiciele ZEAS-ów, CUW-ów.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik, ekspert i trener z zakresu zarządzania jednostkami organizacyjnymi w jst, finansów publicznych, konsolidacji obsługi wspólnej w administracji publicznej, zarządzania edukacją. Pracownik kancelarii adwokackiej we Wrocławiu. Ekspert i trener w projekcie Doskonalenie Strategii Zarządzania Oświatą na poziome regionalnym i lokalnym – etap II, absolwent Training Reform Education of Management. Autor nowelizacji przepisów ustawy Karta nauczyciela. Prowadzi również zajęcia ze studentami na uczelni wyższej. Autor książki Centra Usług Wspólnych w samorządach, autor programów z zakresu zarządzania strategicznego w samorządach lokalnych (m. in. ORE, Związek Gmin, Związek Miast).

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 329 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 13 lipca 2022 r.