• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Budowa i promocja marki miejsca (miasta, gminy, regionu). Jak skutecznie kształtować i komunikować markę terytorialną?

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Szczególnym zadaniem wydziałów promocji urzędu jest tworzenie i utrwalanie jego pozytywnego wizerunku, zarówno poprzez komunikację, jak i poznawanie ich opinii, dlatego proponujemy Państwu szkolenie dotyczące kształtowania wizerunku urzędu.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponowane przez nas zajęcia mają na celu przekazanie podstawowej wiedzy na temat mechanizmów i narzędzi kształtowania marki miejsca oraz budowania jej pozytywnego wizerunku wśród różnych grup interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych. Celem szkolenia jest także inspirowanie uczestników do poszukiwania nowych, atrakcyjnych dla odbiorców, kanałów i sposobów promowania marki miejsca.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Uczestnicy szkolenia:
- otrzymają specjalistyczną wiedzę na temat przygotowania i organizacji projektów związanych z kształtowaniem wizerunku oraz promocją miasta bądź gminy,
- dowiedzą się, jak pracować nad marką miejsca, jak ją budować, jak ją komunikować, jak utrzymywać zainteresowanie daną marką,
- otrzymają szereg praktycznych wskazówek i przykładów odnośnie wykorzystania nowoczesnych instrumentów i kanałów komunikacji w promocji miejsca.

zwiń
rozwiń
Program

1. Miejsce jako produkt, miejsce jako marka:
• Czynniki kształtujące markę terytorialną. Poziomy wizerunku marki miejsca: świadomość, znajomość oraz stosunek emocjonalny do miejsca.
• Identyfikacja wizualna i branding miasta/gminy. Logo, symbol, herb, kody kolorystyczne.
• Logo miejsca i jego komunikacyjna siła. Logo czy herb?
2. Promocja wewnętrzna i zewnętrzna:
• Różnorodność adresatów działań promocyjnych i jej wpływ na sposób komunikacji: mieszkańcy, turyści, studenci, inwestorzy, władze.
• Cudzie chwalicie, swego nie znacie. Promocja wewnętrzna i zewnętrzna.
• Ambasador marki miejsca.
3. Znane media, nowe możliwości w promocji marki miejsca:
• Promocja miejsca a trendy społeczne. Jak wpisać promocję miasta i gminy w aktualną modę?
• Realne jest wirtualne. Podwójna siła tradycyjnych narzędzi promocyjnych.
• Ekologia w służbie działań promocyjnych. Kampanie z ekologią w tle. Opowieść o tym, jak zielony tramwaj objechał świat.
4. Best Practice: przykłady kampanii promujących marki miejsca w Polsce i na świecie. Praktyczne wskazówki na potrzeby strategicznego planowania działań komunikacyjnych marki terytorialnej. 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy instytucji publicznych, organizacji pozarządowych oraz pracowników administracji samorządowej, jednostki i osoby odpowiedzialnych za promocję, wizerunek urzędu (miasta, gminy itp.), komunikację z mieszkańcami, ocenę poziomu satysfakcji mieszkańców i wdrażanie projektów wpływających na podnoszenie jakości usług świadczonych przez urząd lub instytucję.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Katedry Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Ukończyła kurs Professional Diploma in Marketing i uzyskała międzynarodowy dyplom potwierdzający kwalifikacje i kompetencje marketingowe The Chartered Institute of Marketing in London. Dyrektor Agencji Komunikacji Marketingowej Business Consulting w Katowicach. Zaangażowana w przedsięwzięcia związane z marketingiem terytorialnym oraz promocją miast i regionów. Autorka wielu kampanii promocyjnych dla marek terytorialnych oraz strategii komunikacji marketingowej dla Katowic, Pszczyny i Polkowic. Koordynatorka projektów badawczych związanych z wizerunkiem miejsc. Regularnie prowadzi szkolenia na temat marketingu miejsc oraz zajęcia dydaktyczne z zakresu komunikacji marketingowej na Uniwersytecie Śląskim i w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Współautorka książki „Szukając klienta, czyli jak rozpoznać potencjalnego nabywcę i nie wpaść w pułapkę sprzedawania wszystkim”, która ukazała się na rynku w 2019 roku.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 349 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl-lodz.pl do 24 marca 2022 r.