• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Praktyczna obsługa programu Płatnik

online
Miejsce
Internet
Termin
13 grudnia 2024
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 29 listopada 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na dedykowane pracownikom wydziałów kadrowo-płacowych szkolenie, przedmiotem którego będzie obsługa programu Płatnik i jego zastosowanie w rozliczeniach z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych

Ważne informacje o szkoleniu

Każda osoba zatrudniona w dziale kadrowo-płacowym, zajmująca się prowadzeniem rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych powinna znać w praktyce obsługę programu Płatnik. Podczas proponowanego szkolenia omówione zostaną zasady wymiany danych między płatnikiem, a Zakładem Ubezpieczeń Społecznych począwszy od tworzenia dokumentów w programie Płatnik, a skończywszy na ich wysyłce do ZUS. Omówione i zaprezentowane przydatne funkcje programu Płatnik, które każdy użytkownik powinien znać, chcąc w pełni z niego korzystać. Zajęcia prowadzone będą w formie wykładu połączonego z pokazem obsługi programu.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobycie i uporządkowanie wiedzy z zakresu zasad tworzenia dokumentów w programie Płatnik.
• Analiza przykładowych sytuacji i tworzonych dokumentów w programie Płatnik.
• Zapoznanie z najczęściej popełnianymi błędami podczas obsługi programu.
• Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi programu.
• Wzajemna wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.
• Możliwość konsultacji kwestii problemowych związanych z tworzeniem dokumentów w programie.
• Uzyskanie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania, czy wątpliwości np.
- Osoba ubezpieczona zmieniła nazwisko, czy należy składać druk zmiany danych identyfikacyjnych ZUS ZIUA?
- Jak mam sprawdzić w kartotece ubezpieczonego z jakim kodem tytułu ubezpieczenia jest zgłoszony do ubezpieczeń?
- Jak mam skorygować błędny kod tytułu ubezpieczenia danej osoby na raporcie imiennym?
- W jaki sposób mogę skorygować zestaw dokumentów rozliczeniowych, który ma status „odrzucony”?
- Dlaczego dla zleceniobiorcy mam w raporcie błąd krytyczny „błędnie wypełnione podstawy lub kod tytułu ubezpieczenia” skoro wszystko wpisuję poprawnie?

zwiń
rozwiń
Program

1. Jakie przydatne informacje do tworzenia dokumentów znajdują się w kartotece płatnika?
2. Omówienie informacji znajdujących się w rejestrze ubezpieczonych po pobraniu danych z ZUS:

• Statusy kartotek.
• Stan danych w kartotekach pobraniu aktualizacji.
3. Omówienie zasad tworzenia poszczególnych dokumentów:
• Zgłoszeniowych.
• Rozliczeniowych.
4. Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi programu Płatnik:
• Oznaczenie kolejności przetwarzania dokumentów zgłoszeniowych, wyrejestrowujących.
• Wykorzystanie słowników adresowych przy tworzeniu dokumentów zgłoszeniowych.
• Edycja danych identyfikacyjnych na kolejnym zgłoszeniu do ubezpieczeń dla ubezpieczonego.
• Tworzenie wyrejestrowania płatnika składek oraz wyrejestrowań ubezpieczonych i członków ich rodzin.
• Łączenie kartotek ubezpieczonego.
• Tworzenie oraz weryfikacja kompletu dokumentów rozliczeniowych.
• Omówienie różnych rodzajów błędów w dokumentach – na przykładach.
• Weryfikacja poprawności kodów tytułu ubezpieczenia w dokumentach.
• Weryfikacja dokumentów przy informacji o przekroczeniu trzydziestokrotności przeciętnego wynagrodzenia.
• Weryfikacja dokumentów przy informacji o zgonie.
• Sporządzenie raportów imiennych z kodem tytułu ubezpieczenia „3000 xx”.
• Archiwizacja dokumentów.
5. Najczęściej popełniane błędy i pojawiające się nieprawidłowości, które wpływają na możliwość i jakość wysyłanych do ZUS dokumentów.
6. Podsumowanie. Pytania i odpowiedzi.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy działów kadrowo-płacowych, korzystający z programu Płatnik na poziomie podstawowym, chcący rozszerzyć swoje umiejętności w zakresie jego obsługi i zastosować je w praktyce.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doświadczony szkoleniowiec oraz praktyk w zakresie obsługi programu Płatnik, związana od wielu lat z tematyką ubezpieczeń społecznych. Prowadzi zajęcia teoretyczne i praktyczne w Ośrodkach Szkoleniowo-Doradczych, czy w Stowarzyszeniu Księgowych. Współpracuje z Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej w wielu ośrodkach w całej Polsce.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępca Dyrektora FRDL Centrum Szkoleniowego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 29 listopada 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 10 grudnia 2024 r.