• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Przygotowania do inwentaryzacji i zamknięcia roku budżetowego 2021 w jednostkach oświatowych

Zaproszenie, program i karta zgłoszenia

Te zajęcia realizowane będą w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Oświaty. Zajęcia online.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi zaprasza Państwa do współtworzenia Forum Oświaty. Zapraszamy do udziału w najbliższej sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum. Zachęcamy Państwa do udziału w spotkaniu oraz do zrzeszenia się w Forum!

Przedmiot sesji konsultacyjno-szkoleniowej

Spotkanie, podczas którego omówione zostaną aktualne wymogi prawa dotyczące inwentaryzacji, a w szczególności metod, terminów i częstotliwości inwentaryzacji oraz zamknięcia roku budżetowego. Zaprezentowana zostanie przykładowa dokumentacja inwentaryzacji oraz wskazane zostaną czynności niezbędne do jej prawidłowego przygotowania, przeprowadzenia i rozliczenia w jednostkach oświatowych, biorąc pod uwagę aspekty związane z pracą zdalną, czy sytuacją, kiedy to prowadzenie rachunkowości zostało powierzone Centrom Usług Wspólnych (CUW). Prowadząca wskaże najczęstsze błędy i nieprawidłowości oraz podpowie jak się przed nimi ustrzec.

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Odpowiedzialność kierownika jednostki oświatowej, głównego księgowego i pracowników merytorycznych za gospodarkę finansową jednostki, w tym za czynności związane z inwentaryzacją  zamknięciem roku budżetowego 2021.
2. Organizacja prac i podział czynności przed zamknięciem roku budżetowego 2021 oraz otwarciem roku 2022 – przykładowy harmonogram.
3. Czynności ewidencyjno – rozliczeniowe przed zamknięciem roku, w tym:
• Weryfikacja dowodów księgowych.
• Rozliczenie dotacji.
• Rozliczenie zaliczek.
• Korekta odpisu na ZFŚS.
• Analiza zaangażowania środków finansowych w planie jednostki, pod kątem jego wykonania.
• Uzgodnienia syntetyczno – analityczne.
4. Inwentaryzacja, jako podstawowa czynność warunkująca poprawne zamknięcie roku i ustalenie wyniku finansowego, w tym:
• Metody, terminy, częstotliwość.
• Powołanie członków oraz przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej.
• Szkolenie członków komisji inwentaryzacyjnej.
• Sprawdzenie oznakowania składników.
• Zdejmowanie ze stanu składników zbędnych, zniszczonych, zużytych etc.,
• Inwentaryzacja środków trwałych oddanych do osobistego użytku pracownikom pracującym w trybie zdalnym.
• Weryfikacja sald zamiast potwierdzenia sald - zmiana metody inwentaryzacji z powodu COVID-19.
• Weryfikacja sald zamiast spisu z natury zapasów z powodu COVID-19.
• Rozliczenie wyników inwentaryzacji – zasady, uproszczenia.
5. Inwentaryzacja w CUW – obowiązki jednostki obsługującej i obsługiwanej.
6. Postępowanie poinwentaryzacyjne – propozycje rozwiązań, wnioski i rekomendacje.
7. Dyskusja.

zwiń
rozwiń
Prezentowane spotkanie realizowane jest w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Oświaty

Udział w pracach Forum to jedna ze ścieżek rozwoju osobistego, jakże niezbędnego aby profesjonalnie realizować swoje obowiązki. To także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami jst zajmującymi się tą samą tematyką w innej jednostce w województwie. Zachęcamy do współpracy Państwa współpracy, zrzeszenia się w ramach Forum i udziału organizowanych szkoleniach.

Szczegółowe informacje dotyczące Forum znajdujące się w serwisie www FRDL w zakładce Fora - Forum Oświaty.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekonomistka, pedagog, specjalistka z zakresu finansów publicznych, długoletnia księgowa w jst. Autorka artykułów i trener w dziedzinie finansów publicznych oraz rachunkowości. Wykładowca na uczelni wyższej. Praktyk, który dzięki swemu wieloletniemu doświadczeniu przekazuje sprawdzone metody w pracy służb księgowych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl-lodz.pl lub mailem na adres biuro@frdl-lodz.pl do 4 listopada 2021 r.

Online: Wirtualna sesja konsultacyjno-szkoleniowa prowadzona i realizowana na żywo za pomocą platformy Zoom, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym sesję a uczestnikami.
Cena udziału: 319 PLN dla osoby nie zrzeszonej w Forum/w przypadku członka Forum wynosi 180 PLN.