• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zasady rozliczania wpłat na PPK W JST. Od naliczenia do rozliczenia oraz korekty wpłat i raportowanie do instytucji finansowej

Program i karta zgłoszenia

Szkolenie będzie realizowane z zachowaniem rygorów sanitarnych.

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest prezentacja zagadnień związanych z prowadzeniem rozliczeń składek na PPK, raportowaniem do instytucji finansowej oraz prowadzeniem ewidencji księgowej PPK. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznani zostaną z wieloma praktycznymi aspektami związanymi z przedmiotem szkolenia.

zwiń
rozwiń
Program

1. Zasady ustalania składki podstawowej od pracownika – naliczenie oraz ujęcie księgowe na koncie rozrachunkowym 231 oraz kontach kosztów.
2. Zasady ustalania składki podstawowej od pracodawcy – naliczenie oraz ujęcie na koncie rozrachunkowym (na przykład 250) oraz kontach kosztów.
3. Składka dobrowolna od pracownika oraz od pracodawcy – naliczenie oraz ujęcie księgowe na kontach rozrachunkowych (konta zespołu 2) oraz kontach kosztów – przykłady.
4. Składka na PPK od umów zlecenia:

a) umowa z własnym pracownikiem;
b) umowa z osobą fizyczną nie będącą pracownikiem;
c) umowa zlecenia zawarta przez JST a NIP jednostki budżetowej (płatnik PIT oraz ZUS);
d) umowa zlecenia z osobą , która już a zawartą umowę zlecenia w innej jednostce w ramach tej samej JST – zgłoszenie do PPK oraz rozliczanie.
5. Deklaracja RCA a składki:
a) składka od pracodawcy – zatrudnienie na umowę o pracę;
b) składka od pracodawcy – umowa zlecenia – raportowanie z NIP jednostki a umowa z NIP J.S.T; zasady rozliczania składki na PPK od pracodawcy;
c) korekty deklaracji RCA za składki od pracodawcy.
6. Składka na PPK od umowy zlecenia a umowa o dzieło – zasady rozliczeń (konwersja umowy o dzieło na umowę zlecenia) – składki na ubezpieczenia społeczne a PPK.
7. Zobowiązania z tytułu składek w klasyfikacji budżetowej – paragraf 471 oraz paragrafy wynagrodzeń oraz korekty:

a) jedna lista na PPK;
b) dwie listy na PPK – wynagrodzenia z dołu oraz wynagrodzenia z góry;
c) trzy listy na PPK - wynagrodzenia z dołu oraz wynagrodzenia z góry oraz umowy zlecenia.
8. Przelew składki do PPK – terminy oraz rozliczanie przelewów:
a) jeden przelew i jedna lista;
b) jeden przelew a dwie lub więcej list;
c) dwa przelewy i dwie listy.
9. Przelew składki do PPK i korekty:
a) przelew wyższy niż lista PPK albo niższy niż lista PPK;
b) przelew wyższy albo niższy a dwie listy PPK ;
c) rozliczanie zwrotów oraz dopłaty przy korektach – przelew i lista PPK;
d) korekta indywidualna pracownika – zwrot i umorzenie jednostek uczestnictwa w PPK – rozliczanie.
10 Zmiana wysokości składek na PPK i ich rozliczanie.
11. Zmiana instytucji finansowej oraz rozliczanie składek na PPK.
12. Raportowanie do instytucji finansowej w ramach PPK.
13. PPK a sprawozdania budżetowe, z operacji finansowych oraz sprawozdania finansowe.
14. Typy raportów i ich składowe – struktura plików wymiany danych (XML/CSV).
15. Podsumowanie szkolenia – wnioski końcowe.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Główni księgowi, pracownicy pionów finansowo-księgowych odpowiedzialnych za prowadzenie oraz raportowanie składek PPK.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Specjalista w zakresie finansów publicznych. Współpracownik jednostek samorządu terytorialnego w zakresie kontroli finansowej i wewnętrznej. Były inspektor kontroli w Regionalnej Izbie Obrachunkowej. Właściciel kancelarii specjalizującej się w zagadnieniach prawno - finansowych jednostek sektora finansów publicznych. Prowadził zajęcia m.in. dla: Ministerstw, Urzędów Marszałkowskich oraz innych państwowych i samorządowych jednostek budżetowych. Stały współpracownik FRDL.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

MIEJSCE SZKOLENIA:
FRDL Centrum Szkoleniowego w Łodzi, ul. Jaracza 74

TERMIN SZKOLENIA:
9 listopada 2020 r. w godzinach 10.00 – 15.00.

CENA:
459 zł netto
przy zgłoszeniu do 28 października 2020. Po 28 października 2020 509 zł netto. RABAT 10% dla drugiej i następnej osoby z tej samej instytucji.  Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera materiały szkoleniowe, zaświadczenie, przerwy kawowe oraz lunch.

ZGŁOSZENIA:
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 3 listopada 2020 r. na adres mailowy biuro@frdl-lodz.pl faksem na numer 42 / 288 12 86, lub przez formularz elektroniczny zamieszczony na www.frdl-lodz.pl

DANE DO KONTAKTU:
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi ul. Jaracza 74 90-242 Łódź tel. 42 307 32 38, fax: 42 288 12 86

Szanowni Państwo,
Organizacja szkolenia uwzględnia aktualne wytyczne Ministra Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego o zaostrzonym rygorze sanitarnym.
Wprowadziliśmy i stosujemy szczegółowe wytyczne i wskazówki postępowania, które zapewniają jak największe bezpieczeństwo prowadzonych przez nas szkoleń. Liczba uczestników szkoleń stacjonarnych została ograniczona, a układ przestrzenny sali szkoleniowej i przestrzeni wspólnych w miejscu realizacji szkolenia został zorganizowany w taki sposób by spełniał aktualne wymogi dotyczące odległości pomiędzy uczestnikami.
Do Państwa dyspozycji są środki do dezynfekcji rąk. Łazienki zostały wyposażone w płyny antybakteryjne.
W ramach przerwy kawowej każdy Uczestnik otrzyma pakiet cateringowy. Obiady serwowane są każdemu Uczestnikowi w jednorazowych opakowaniach.
Wszystkie przestrzenie takie jak: klamki i stoły dezynfekujemy na bieżąco. Wietrzymy sale szkoleniowe.
Przypominamy Państwu o obowiązku noszenia maseczek ochronnych.
Osoby uczestniczące w szkoleniu powinny być zdrowe, nie powinny posiadać objawów charakterystycznych dla chorych na covid-19, nie powinny przebywać w izolacji lub wyznaczonej kwarantannie (dotyczy również członków rodzin). Poprosimy Państwa o podpisanie oświadczenia w tym zakresie (wzór oświadczenia).