• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Analiza ryzyka i jej wpływ na modyfikowanie i aktualizowanie dokumentacji ochrony danych

online
Program i karta zgłoszenia

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Cele i korzyści

Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się m.in.:
• Jakim wymogom powinna odpowiadać dokumentacja ochrony danych?
• Jak dokonać analizy otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego podmiotu?
• Jak ocena ryzyko przetwarzania danych wpływa dokumentację ochrony danych?
• Jakie środki organizacyjne minimalizujące ryzyko można wykorzystać jako podstawę tworzenia dokumentacji?
• Jak czynności przetwarzania wpływają na dokumentację ochrony danych?
• Jak wykorzystać diagnozować i opisać środki techniczne służące zmniejszeniu ryzyka?

zwiń
rozwiń
Program

1. Kontekst organizacji.
2. Zarządzanie ochroną danych w podmiocie.
3. Analiza otoczenia, aspekt prawny dotyczący działalności podmiotu. 
4. Przepływy danych wewnątrz i na zewnątrz podmiotu.
5. Inwentaryzacja czynności przetwarzania jako przesłanka tworzenia polityk.
6. Art.32 i art. 24 rozporządzenia ogólnego jako podstawa budowania dokumentacji.
7. Analiza ryzyka czynności przetwarzania jako element zarządzania ochroną danych.
8. Wykorzystanie oceny ryzyka w budowaniu dokumentacji.
9. Dokumentacja a wykonywanie art.25 rozporządzenia ogólnego.
10. Aspekt praktyczny dokumentacji.
11. Miejsce ochrony danych w dokumentacji bezpieczeństwa informacji.
12. Polityki ochrony danych.
13. Audytowanie wdrażania polityk przez inspektora ochrony danych.
Szkolenie oparte jest na praktyce stosowania RODO.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Zajęcia przeznaczone są dla kierowników oraz pracowników podmiotów zobowiązanych do stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Praktyk sponad dziesięcioletnim doświadczeniem w ochronie danych, mający wieloletnie doświadczenie w stosowaniu prawa ochrony danych osobowych, na co dzień zajmujący się wdrażaniem systemów zarządzania ochroną danych osobowych i polityk bezpieczeństwa informacji, ze szczególnym uwzględnieniem jednostek samorządu terytorialnego. Administrator Bezpieczeństwa Informacji a od maja 2018 Inspektor Ochrony Danych realizujący usługi outsourcingowe w wielu podmiotach samorządowych różnego szczebla. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego i Studiów Podyplomowych na Wydziale Zarządzania Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Współtwórca i były wykładowca studiów podyplomowych z zakresu ochrony danych osobowych. Audytor wewnętrzny Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodnie z normą PN ISO/IEC 27001:2017. Certyfikowany Menadżer Ryzyka w bezpieczeństwie informacji wg normy ISO/IEC 27005:2017 i PN ISO 31000:2012. ExpertDekra Polska. Członek Stowarzyszenia Praktyków Ochrony Danych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena:
285 zł netto/os. 
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

Zgłoszenia: 
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@frdl-lodz.pl, faksem lub poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl-lodz.pl do 12 listopada 2020 r.
UWAGA: LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!