• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Prawo pracy w 2025 r. – zmiany oraz praktyczne zagadnienia

Miejsce
Internet
Termin
29 stycznia 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
440 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem jest prawo pracy w 2025 roku, uwzględniające najważniejsze uregulowania kodeksu pracy, w tym naboru, czasu pracy, czy dokumentacji pracowniczej.

Ważne informacje o szkoleniu

Ostatnie zmiany w prawie pracy stanowią rewolucję w wielu obszarach prawa pracy, poczynając od zmienionych wymagań dotyczących stanowiska pracy wyposażonego w monitory ekranowe, konstruowania umów o pracę, poprzez wprowadzenie nowego urlopu macierzyńskiego uzupełniającego, wzmocnienie uprawnień z tytułu rodzicielstwa oraz opieki nad osobami bliskimi, a także czasu pracy oraz zasad prowadzenia dokumentacji pracowniczej. Szkolenie ma na celu przedstawienie kluczowych zagadnień dla praktyków, które w ostatnim czasie uległy zmianie. Trener nie tylko przedstawi nową regulację, ale przede wszystkim zwróci uwagę na praktyczne problemy w jej stosowaniu, a także zaprezentuje praktykę kontrolerską PIP dotyczących nowych zagadnień. Dodatkowym atutem szkolenia jest pozyskanie przydatnych w praktyce wzorów dokumentów związanych z nowymi przepisami. Szkolenie będzie również okazją do rozwiania zgłaszanych przez uczestników spotkania wątpliwości związanych ze zmianami w prawie pracy. W trakcie szkolenia zaprezentowane zostaną obszerne wyjaśnienia PIP oraz MRiPS.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Aktualizacja wiedzy w zakresie zmian w prawie pracy, które w ostatnim czasie weszły w życie oraz zmian, które w najbliższym czasie wejdą w życie;
• Poznanie zasad udzielania nowego, uzupełniającego urlopu macierzyńskiego;
• Uzyskanie wiedzy w zakresie właściwego zorganizowania stanowiska pracy biurowej;
• Poznanie szczegółów w zakresie wdrożenia do polskiego porządku prawnego dyrektywy „work-life balance”;
• Poznanie przepisów przejściowych w ramach nowej regulacji – czy i kiedy mają zastosowanie do trwających umów o pracę;
• Pozyskanie przydatnych w praktyce wzorów dokumentów.
 

zwiń
rozwiń
Program
  1. Wigilia Bożego Narodzenia jako nowy dzień wolny od pracy – zasady naliczenia wymiaru czasu pracy, rekompensowanie powierzenia pracy w tym dniu.
  2. Nowy, uzupełniający urlop macierzyński od 2025 r.
  3. Zasady ochrony pracownika w związku ze zmianami w zakresie urlopów z tyt. rodzicielstwa.
  4. Świadczenie przysługujące pracownikom w okresie uzupełniającego urlopu macierzyńskiego.
  5. Wliczanie do stażu pracy okresu wykonywania pracy na podstawie umów cywilnoprawnych oraz okresu prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej.
  6. Zmiana płacy minimalnej od 1.01.2025 r. – lista płac, aneksy do umów o pracę, wyłączenia niektórych składników wynagrodzenia.
  7. Wyższe kwoty wolne od potrąceń z wynagrodzenia.
  8. Dokumentowanie potwierdzenia zapoznania się kandydata/pracownika z procedurą ochrony sygnalistów.
  9. Projektowana nowa ustawa o układach zbiorowych i porozumieniach zbiorowych.
  10. Prawidłowe formułowanie umowy na zastępstwo po zmianach.
  11. Umieszczenie w umowie o pracę z pracownikiem zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy liczby godzin, których przekroczenie uprawnia do dodatku w świetle wyroku TSUE z 19.10.2023 r. sygn. C 660/20.
  12. Praktyczne skutki zmiany rozporządzenia w sprawie bhp na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.
  13. Czas odbywanych przez pracowników szkoleń a czas pracy – jak po zmianach prawidłowo kwalifikować czas pracy?
  14. Problematyka udzielania nowych przerw w pracy.
  15. Wprowadzenie urlopu opiekuńczego oraz zasady jego udzielania (wzór).
  16. Przesłanki udzielania nowego zwolnienia z pracy z powodu działania siły wyższej – zakres informacji przetwarzanych przez pracodawcę (wzór).
  17. Wdrożenie elastycznych form organizacji pracy – właściwa procedura w zakładzie pracy (wzór).
  18. Zmiana zasad udzielania zwolnienia celem opieki nad dzieckiem.
  19. Nowe obowiązki informacyjne pracodawcy w zakresie dostępu do bardziej stabilnych warunków zatrudnienia.
  20. Nowe dokumenty w aktach osobowych oraz dokumentacji pracowniczej „nieaktowej”.
  21. Zmiana przepisów wewnątrzzakładowych w związku z nowelizacją Kodeksu pracy.
  22. Sankcje z tyt. naruszania nowych przepisów prawa pracy - osoby odpowiedzialne oraz przykłady działania lub zaniechania, za które będzie karać inspektor pracy PIP.
  23. Udzielanie zaległych urlopów wypoczynkowych w praktyce.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby, które na co dzień zajmują tematyką prawa pracy i zatrudnienia niepracowniczego, w szczególności do pracowników działów kadr i płac, kadry kierowniczej, pracowników działów prawno-organizacyjnych jednostek samorządowych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie, absolwent kierunków: prawo i administracja Uniwersytetu Jagiellońskiego, trener z kilkunastoletnim doświadczeniem m.in. w obszarze prawa pracy oraz przetwarzania danych osobowych, prelegent na licznych konferencjach naukowych, autor publikacji z zakresu prawa pracy, praktyk zajmujący się na co dzień problematyką prawa pracy, prowadzący szkolenia inspektorów pracy PIP, wykładowca na studiach podyplomowych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 440 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia należy przesłać do 23 stycznia 2025 r.