• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kompendium wiedzy głównego księgowego instytucji kultury – problemy oraz nowości w działalności IK w 2025 roku

Miejsce
Warszawa
Termin
07 lipca 2025
Czas trwania
09:00 - 15:30
Cena
679/779 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena 779,00 zł netto PLN. W przypadku zgłoszenia do 23 czerwca cena wynosi 679,00 PLN netto.

Polecamy Państwa uwadze szkolenie, podczas którego uczestnicy uzyskają kompleksowe informacje i wiedzę niezbędną na stanowisku głównego księgowego instytucji kultury.

Ważne informacje o szkoleniu

Polecamy Państwa uwadze szkolenie, podczas którego uczestnicy uzyskają kompleksowe informacje i wiedzę niezbędną na stanowisku głównego księgowego instytucji kultury, CUW oraz pracowników organów nadzorczych i kontrolnych. Ekspertka z wieloletnim doświadczeniem przybliży zagadnienia dotyczące zasad rachunkowości, tworzenia planów finansowych, przeprowadzania operacji gospodarczych, zasad wyceny i księgowania środków trwałych oraz zasad wystawiania dokumentów z podatkiem VAT w przypadku kiedy instytucja kultury nie jest czynnym podatnikiem VAT.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Praktyczne i kompleksowe omówienie zagadnień ewidencyjnych, rachunkowych i podatkowych mających wpływ na działalność instytucji kultury. 
• Wyjaśnienie problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
• W materiałach szkoleniowych otrzymają państwo wzorcową dokumentację (procedury, zarządzenia, instrukcje związane z przedstawionymi tematami) oraz cenne wskazówki.

zwiń
rozwiń
Program

1. Działalność statutowa odpłatna i nieodpłatna oraz działalność gospodarcza w instytucjach kultury, problemy po kontrolach RIO, NIK, Audytorów.
2. Zasady rachunkowości, gospodarka finansowa i zakładowy plan kont w instytucjach kultury.
3. Plany finansowe instytucji kultury - problemy z ustaleniem, dyscyplina finansów.
4. Wprowadzenie do ksiąg rachunkowych wszystkich operacji gospodarczych
i finansowych, w tym osiągniętych w roku przychodów i kosztów (m.in.: międzyokresowych) - dotacji podmiotowych, celowych, inwestycyjnych, kosztów (księgowanie w układzie rachunku zysków i strat) - schematy księgowań z wyjaśnieniami.
5. Fundusze w instytucji kultury. 
6. Należności, zobowiązania oraz odsetki - wycena i windykacja:
• Aktualizacja należności i odsetek - zasady dokonywania odpisów aktualizujących należności i odsetki i ich ewidencja w księgach.
• Naliczanie odsetek od należności, zobowiązań i transakcji (obowiązek ustawowy ), powiazanie ze stopą referencyjną - zmiany.
7. Środki trwałe wysoko i nisko cenne, wartości niematerialne i prawne, środki trwałe w budowie, materiały, wydawnictwa - źródła ich finansowania oraz ujęcie i ich ewidencja z uwzględnieniem: ustawy o rachunkowości, KSR nr 11, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - po zmianach.
8. Dokumenty księgowe w podatku VAT - jak wystawiać i jak księgować gdy IK nie jest jeszcze podatnikiem czynnym VAT.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Główni księgowi instytucji kultury, centrów usług wspólnych oraz pracownicy organów nadzorczych i kontrolnych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Wykładowca wyższych uczelni, wieloletni praktyk administracji skarbowej w tym Naczelnik Urzędu Skarbowego, główna księgowa jednostek sektora finansów publicznych i spółek, autor i współautor pozycji książkowych, w tym: pn.: „Dokumentacja wewnętrzna w instytucjach kultury” (wydawnictwo C.H.BECK-2019) oraz publikacji o tematyce rachunkowej, podatkowej, finansów publicznych. Jest znanym i cenionym szkoleniowcem z zakresu tematyki podatkowej, finansów publicznych i rachunkowości, Nawiązuje doskonały kontakt z uczestnikami.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Chałubińskiego 8

Sala szkoleniowa przy Chałubińskiego 8

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Informacje dodatkowe

Cena 779,00 zł netto PLN. W przypadku zgłoszenia do 23 czerwca cena wynosi 679,00 PLN netto.

Cena obejmuje: Udział w profesjonalnym szkoleniu w wskazanej sali szkoleniowej która spełnia wszystkie wymogi w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego, materiały szkoleniowe w wersji papierowej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem, przerwy kawowe i lunch.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 1 lipca 2025 r.