• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Forum Pełnomocników ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi: Oferta realizacji zadania publicznego z pominięciem otwartego konkursu ofert - jak ją napisać, zrealizować i rozliczyć - spotkanie stacjonarne

Miejsce
Warszawa
Termin
08 października 2025
Czas trwania
10:00 - 14:30
Cena
549 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Te zajęcia realizowane będą w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Pełnomocników ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi. Zajęcia w formule stacjonarnej.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im Jerzego Regulskiego zaprasza Państwa do współtworzenia Forum Pełnomocników ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi. Zapraszamy do udziału w najbliższej sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum. Zachęcamy Państwa do udziału w spotkaniu oraz do zrzeszenia się w Forum!

Przedmiot sesji konsultacyjno-szkoleniowej

Na sesji prowadzonej metodami warsztatowymi, połączone zostanie z przedstawieniem studiów przypadków w zakresie utworzenia oferty i sprawozdania z realizacji zadania publicznego, realizowanego w jednostkach samorządu terytorialnego w Polsce (na różnych szczeblach: gmina, powiat, województwo) oraz w podmiotach sektora finansów publicznych (ministerstwa, jednostki organizacyjne/instytuty).

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Omówienie kluczowych zapisów, tj.:
a. Oferty.
b. Umowy.
c. Sprawozdania z realizacji zadania publicznego.
W tym bloku poruszane zostaną m.in. następujące zagadnienia:
• Jak prawidłowo wypełnić ofertę?
• Jak nie popełnić błędów formalnych podczas składania oferty?
• Jak planować „elastyczny” budżet, aby móc prawidłowo dokonywać przesunięć między pozycjami budżetowymi podczas realizacji zadania publicznego?
• Zapisy umowy w praktyce: dla koordynatora, dla księgowej, dla zarządu.
• Jak przygotować się do złożenia sprawozdania z realizacji zadania publicznego - rozliczenie merytoryczne i finansowe - wybrane zagadnienia?
2. Jak określać i rozliczać:
a. Rezultaty zadania.
b. Wkład własny (osobowy, rzeczowy, finansowy).
W tym bloku poruszane zostaną m.in. następujące zagadnienia:
• Jak prawidłowo i praktycznie określać rezultaty ilościowe i jakościowe, a w konsekwencji skutecznie je rozliczyć?
• Rodzaje wkładów własnych: wolontariat, zaangażowanie społeczne członka organizacji, użyczenie i udostępnienie rzeczowe, montaż finansowy źródła wkładu własnego, metodyka ich określania oraz rozliczanie.
3. Zadanie publiczne w teorii i praktyce - jak reagować na problemy i bariery w trakcie realizacji zadania publicznego:
W tym bloku poruszane zostaną m.in. następujące zagadnienia:
• Monitorowanie i identyfikacja barier oraz problemów w trakcie realizacji zadania publicznego.
• Formalno-prawne aspekty zmian realizacji zadania publicznego w wyniku następstw sytuacji losowych, niespodziewanych i niezawinionych zdarzeń, błędnych i niepraktycznych założeń.

zwiń
rozwiń
Prezentowane spotkanie realizowane jest w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Pełnomocników ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi

Udział w pracach Forum to jedna ze ścieżek rozwoju osobistego, jakże niezbędnego aby profesjonalnie realizować swoje obowiązki. To także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami zajmującymi się tą samą tematyką w innej jednostce w województwie. Zachęcamy do współpracy Państwa współpracy, zrzeszenia się w ramach Forum i udziału organizowanych szkoleniach.

Szczegółowe informacje dotyczące Forum znajdujące się w serwisie www FRDL w zakładce Fora - Forum Pełnomocników ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Teoretyk i praktyk. W świecie III sektora od 2003 r. Z jednostkami samorządu terytorialnego współpracuje od 2006 r. Koordynator m.in. projektów edukacyjnych z zakresu wspierania osób niepełnosprawnych i wykluczonych społecznie, przedsiębiorczości. Ekspert oceny wniosków m.in. w FIO, PO KL 2007-2013, a także w zakresie wdrożeń w jst dokumentów strategicznych, zarządzeń, rozporządzeń i innych. Pomysłodawca wielu przedsięwzięć i projektów z zakresu realizacji zadań publicznych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Chałubińskiego 8

Sala szkoleniowa przy Chałubińskiego 8

Koordynatorzy
Katarzyna Siwierska
Informacje dodatkowe

Stacjonarna sesja konsultacyjno-szkoleniowa będzie prowadzona i realizowana w wieżowcu przy ul. T. Chałubińskiego 8.

Koszt udziału w spotkaniu dla osoby niezrzeszonej w Forum wynosi: 549 PLN. W przypadku członka Forum wynosi 220 PLN i zostanie pokryta z opłat za IV kwartał 2025 r.

Cena obejmuje: Udział w profesjonalnej sesji konsultacyjno-szkoleniowej, materiały szkoleniowe w wersji papierowej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 1 października 2025 r.