• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Konkursy ofert na 2025 rok oraz realizacja zadania zleconego w pytaniach i odpowiedziach w świetle ustawy o pożytku i innych przepisów, w tym ochrony małoletnich i dostępności

online
Miejsce
Internet
Termin
16 stycznia 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
409/450 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 450 PLN netto/os. W przypadku zgłoszenia do 2 stycznia cena wynosi 409 zł netto.

Zapraszamy na szkolenie: Konkursy ofert na 2025 r. w pytaniach i odpowiedziach w świetle ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz przepisów wykonawczych.

Ważne informacje o szkoleniu

• Początek roku, to czas przygotowania i ogłaszania konkursów na realizację zadań zleconych organizacjom pozarządowym. Zapraszamy na szkolenie, podczas którego krok po kroku przedstawimy procedurę ogłaszania konkursów na realizację zadań zleconych w 2025 roku oraz w jaki sposób prawidłowo je realizować.
• Proponowane szkolenie to kompendium wiedzy o regulacjach prawnych i zagadnieniach praktycznych dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie ogłaszania konkursów, realizacji i rozliczenia zlecanych im zadań publicznych. Zajęcia będą miały charakter sesji pytań i odpowiedzi, podczas której przeanalizujemy i wyjaśnimy nurtujące uczestników wątpliwości, zarówno te natury ogólnej, jak i bardzo szczegółowe. Szkolenie poprowadzi ekspert, wieloletni specjalista w zakresie współpracy administracji publicznej z organizacji pozarządowymi.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobycie, uporządkowanie i uzupełnienie wiedzy z zakresu ogłaszania konkursów ofert oraz realizacji zadań zleconych organizacjom pozarządowym.
• Zapoznanie z drukami ofert i sprawozdań z realizacji zadania oraz procedurami stosowanymi w przypadku trybu małych grantów.
• Poznanie pojawiających się problemów i rozbieżności w stosowaniu przepisów dotyczących realizacji zadań zleconych wraz ze wskazaniem sposobów postępowania.

• Uzyskanie odpowiedzi na szczegółowe pytania, między innymi:
- Czy w komisji konkursowej może brać udział przedstawiciel organizacji pozarządowej który jest jednocześnie radnym?
- Czy akceptowalny jest zapis w ogłoszeniu konkursowym że wydatki z dotacji kwalifikowane będą od dnia podpisania umowy?
- Czy istnieje termin, w jakim komisja ma obowiązek rozpatrzeć oferty złożone na konkurs?
- Na co powinna zwracać uwagę komisja konkursowa?
- Czy komisja musi być powołana do każdego konkursu, czy jedna na cały rok?
- Czy opłaty od uczestników mogą pobierać tylko organizacje, które mają zanotowane w statucie odpłatną działalność pożytku publicznego ?
- Co w przypadku wkładu własnego: czy organizacja może ponieść wyższe koszty niż były określone w ofercie?
- Czy na etapie ogłoszenia można wymagać podania rezultatów mierzalnych?
- Kto dokonuje oceny formalnej i merytorycznej oferty?
- Czy radny gminy może być członkiem oceniającym w Komisji Oceny Wniosków?
- Czy z przepisów wynika, że kartę oceny merytorycznej musi podpisać członek komisji, czy pracownik merytoryczny wydziału?
- Co w sytuacji gdy na prośbę jst organizacja nie przedstawiła faktur ?
- Czy można zawrzeć jakieś zapisy w regulaminie konkursu, które pozwolą na zaangażowanie dodatkowych środków własnych przez NGO?
- Jakie zapisy powinny znaleźć się w umowie w związku z ustawą o dostępności i czy są obowiązkowe?
- Czy w umowie nalezy umieścić zapis dotyczacy ustawy o sygnalistach?
- „Ustawa Kamilka” a realizacja zadań zleconych, jak przestrzegać przepisów?

zwiń
rozwiń
Program

1. Ogłoszenie otwartego konkursu ofert:
• Terminy i sposób ogłoszenia konkursu ofert.
• Powiązanie konkursów z programem współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi dokumentami w jst.
• Elementy obowiązkowe ogłoszenia, w tym cel konkursu i zasady dokonywania przesunięć pomiędzy pozycjami budżetowymi.
• Ogłoszenia konkursowe a dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami. Jak się przygotować?
• Terminy rozpatrzenia złożonych ofert.
• O co warto uzupełnić ogłoszenie - m.in. oczekiwane rezultaty.
2. Jak realizować i rozliczyć zlecone zadanie?
• Zasady i terminy ponoszenia wydatków, przesuwania między pozycjami kosztorysu - zapisy z ogłoszenia.
• Prowadzenie dokumentacji związanej z zadaniem - księgowość, opis faktur i zasady odpowiedzialności za nieprowadzenie księgowości.
• Rozliczenie wkładu osobowego i rzeczowego.
• Dokumentowanie rezultatów i osiągnięć.
• Aneksowanie i zmiany w realizacji zadania.
• Dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami w umowie realizowanego zadania. Na co zwrócić szczególną uwagę.
• Standardy ochrony małoletnich a zlecenie zadań publicznych tzw. Ustawa Kamilka – obowiązek od 2024 r.
3. Sprawozdanie z realizacji zadania:
• Elementy sprawozdania - sprawozdanie częściowe i końcowe.
• Rozliczenie części merytorycznej i finansowej.
• Rozliczenie i dokumentowanie rezultatów.
• Załączniki do sprawozdania.
4. Tryb uproszczony, zlecanie zadań w trybie art. 19 a – małe granty.
5. Podsumowanie. Pytania i odpowiedzi.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pełnomocnicy, koordynatorzy, dyrektorzy, kierownicy i pracownicy jednostek samorządu terytorialnego odpowiedzialni za współpracę z organizacjami pozarządowymi przy zlecaniu i realizacji zadań publicznych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doświadczony trener z zakresu współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi. Pracował w MPiPS. Wykładowca akademicki, doświadczony szkoleniowiec. Autor książki „Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”. Ekspert oceny projektów realizowanych w ramach programów operacyjnych. Asesor akredytowany przy MSWiA do oceny projektów „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”. Szkolił inspektorów kontroli RIO. W latach 2011-2023 przeprowadził wiele, zawsze wysoko ocenianych przez uczestników, praktycznych szkoleń z zakresu współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Siwierska
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 450 PLN netto/os. W przypadku zgłoszenia do 2 stycznia cena wynosi 409 zł netto. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 9 stycznia 2025 r.