• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zasady funkcjonowania Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Miejsce
Internet
Termin
15 stycznia 2025
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
399/435 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 435 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 2 stycznia 2025 r. cena wynosi 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, którego przedmiotem będą Gminne Komisje Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas szkolenia zostaną kompleksowo przedstawione zagadnienia związane z funkcjonowaniem Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, członkostwem w komisjach oraz prowadzeniem procedury odwykowej. W trakcie zajęć zostaną omówione przepisy aktów prawnych oraz przydatne wzory dokumentów, wytwarzanych przez GKRPA, w tym m.in. uchwał i regulaminów. Prowadzący przedstawi także pojawiające się problemy praktyczne i wyjaśni kwestie sporne.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Uzyskanie praktycznych wskazówek w zakresie stosowania przepisów prawa oraz rozwiązywania problemów, występujących w praktyce GKRPA.
  • W toku szkolenia omówione zostaną zagadnienia ogólne związane z profilaktyką i przeciwdziałaniem alkoholizmowi, ale także zagadnienia ściśle dotyczące działalności samej komisji, jak prowadzenie procedury leczenia odwykowego, zasady wymiany informacji z Zespołem Interdyscyplinarnym czy organami pomocy społecznej, jak również inicjowanie postępowania w przedmiocie ubezwłasnowolnienia osoby uzależnionej.
  • Analiza problematycznych kwestii, uzyskanie odpowiedzi na pytania.
zwiń
rozwiń
Program

1. Zadania gminy związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu:
• Katalog zadań gminy, wynikający z ustawy o wychowaniu w trzeźwości (…).
• Gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz strategia rozwiązywania problemów społecznych. Kto tak naprawdę je realizuje? Jaka jest rola pełnomocnika wójta/ burmistrza/ prezydenta?
• Na co można przeznaczyć środki z opłat na zezwolenia?
• Obowiązek powołania Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
2. Organizacja i funkcjonowanie Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych:
• Skład komisji. Organizacja pracy komisji.
• Regulamin wewnętrzny.
• Zasady wynagradzania.
3. Uchwały, upoważnienia, regulaminy w pracach GKRPA.
4. Procedura leczenia odwykowego: co może komisja? Na co należy zwrócić uwagę? Czego należy unikać? 
5. Kompetencje GKRPA w stosunku do osób uzależnionych. Co jeszcze może zrobić komisja poza skierowaniem wniosku o leczenie odwykowe?
6. Ubezwłasnowolnienie osoby uzależnionej – regulacje szczególne w stosunku do przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
7. Współpracy członków GKRPA z Zespołem Interdyscyplinarnym oraz stosowanie przepisów znowelizowanej ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej w praktyce GKRPA.
8. Pozyskiwanie i przetwarzanie danych osobowych na płaszczyźnie przeciwdziałania alkoholizmowi oraz przekazywanie informacji do i z komisji.
9. Odpowiedzi na pytania, konsultacje.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Członkowie Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doktor nauk prawnych, radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej; adiunkt w Katedrze Prawa Cywilnego UMCS w Lublinie, trener szkoleń prawnych, arbiter sądu polubownego; konsultant portalu Legalis w zakresie prawa pomocy społecznej; autor kilkunastu publikacji z zakresu szeroko rozumianego prawa cywilnego; konsultant prawny kilku ośrodków pomocy społecznej oraz punktów przeciwdziałania przemocy w rodzinie; specjalizuje się w prawie cywilnym oraz prawie pomocy społecznej.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Siwierska
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 435 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 2 stycznia 2025 r. cena wynosi 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 13 stycznia 2025 r.