• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Pracownicze Plany Kapitałowe. Gospodarka finansowa, schematy księgowe dla PPK, klasyfikacja budżetowa, sprawozdawczość w przykładach w Jednostkach Samorządu Terytorialnego

przy zgłoszeniu do 8 października 335,75 zł.

Rabat 10 % dla drugiej osoby z tej samej Instytucji

Cele i korzyści

Wszechstronna prezentacja zagadnień księgowo-finansowych dotyczących PPK w jednostkach samorządu terytorialnego.

Wskazanie praktycznych wskazówek dotyczących rozliczeń PPK

zwiń
rozwiń
Program
  1. Zasady gospodarki finansowej a PPK – określenie procedur w dokumentacji jednostki w tym obowiązek stosowania przepisów kodeksu cywilnego do rozliczeń PPK.
  2. Umowa o zarządzanie PPK – zasady jej zawierania oraz elementy składowe – pułapki.
  3. Umowa o prowadzenie PPK – zasady jej zawierania oraz elementy składowe – pułapki.
  4. Wpłaty dokonywane do PPK – wpłaty jednostki zatrudniającej i uczestnika PPK:
    1. wskaźniki procentowe i ich rozliczanie;
    2. pracodawca i jego rozliczenie;
    3. pracownik i jego rozliczenie w tym deklaracja oraz mnogość rachunków w PPK;
    4. wynagrodzenie i jego rozliczanie;
    5. inne świadczenia – co robić (zasiłek choroby);
    6. zwrot środków z PPK.
  5. Wpłata powitalna i dopłaty roczne do PPK – zasady prowadzenia rozliczeń – przykłady.
  6. Ewidencja PPK – schematy księgowe rozliczeń PPK dla:
    1. urząd (także urząd spięty z organem gminy) – konta i ich powiązania;
    2. pozostałe jednostki budżetowe (szkoły, ops, osir itd.);
    3. samorządowy zakład budżetowy.
  7. Sprawozdania budżetowe, z operacji finansowych oraz sprawozdanie finansowe – związki z PPK – przykłady.
  8. Klasyfikacja budżetowa a PPK – przykłady powiązań.
  9. Rozliczanie PPK – różne sytuacje, przykłady i pułapki w tym zagadnienie odsetek.
  10. Zaangażowanie oraz plan finansowy w tym budżet na rok 2021 – przykłady i pułapki.
  11. Pytania i dyskusja.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Księgowych oraz pozostałych pracowników odpowiedzialnych za rozliczanie wynagrodzeń oraz sporządzanie sprawozdań w zakresie PPK.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Specjalista w zakresie finansów publicznych. Współpracownik jednostek samorządu terytorialnego w zakresie kontroli finansowej i wewnętrznej. Były inspektor kontroli w Regionalnej Izbie Obrachunkowej. Właściciel kancelarii specjalizującej się w zagadnieniach prawno - finansowych jednostek sektora finansów publicznych. Prowadził zajęcia m.in. dla: Ministerstw, Urzędów Marszałkowskich oraz innych państwowych i samorządowych jednostek budżetowych. Stały współpracownik FRDL.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Koszt obejmuje: materiały szkoleniowe, certyfikat oraz przerwy kawowe i lunch zapewnione w formie osobnych pakietów dla każdego uczestnika.
Organizator zastrzega, że w razie zmian dot. sytuacji epidemiologicznej czy zmian w wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego szkolenie może zostać zrealizowane w formie webinarium online.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.


ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 9 października 2020 r.


UWAGA!

Organizacja szkoleń stacjonarnych uwzględnia aktualne wytyczne Ministra Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego o zaostrzonym rygorze sanitarnym.
Wprowadziliśmy i stosujemy szczegółowe wytyczne i wskazówki postępowania, które zapewniają jak największe bezpieczeństwo prowadzonych przez nas szkoleń.
Liczba uczestników szkoleń stacjonarnych została ograniczona, a układ przestrzenny sali szkoleniowej
i przestrzeni wspólnych w miejscu realizacji szkolenia został zorganizowany w taki sposób by spełniał aktualne wymogi dotyczące odległości pomiędzy uczestnikami.
Do Państwa dyspozycji są środki do dezynfekcji rąk. Łazienki zostały wyposażone w płyny antybakteryjne.
W ramach przerwy kawowej każdy Uczestnik otrzyma pakiet cateringowy. Obiady serwowane są każdemu Uczestnikowi w jednorazowych opakowaniach.
Wszystkie przestrzenie takie jak: klamki i stoły dezynfekujemy na bieżąco. Wietrzymy sale szkoleniowe.
Przypominamy Państwu o obowiązku noszenia maseczek ochronnych.
Osoby uczestniczące w szkoleniu powinny być zdrowe, nie powinny posiadać objawów charakterystycznych dla chorych na covid-19, nie powinny przebywać w izolacji lub wyznaczonej kwarantannie (dotyczy również członków rodzin).