• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Rozwijanie umiejętności rozstrzygania konfliktów w sytuacjach zawodowych oraz funkcjonalnej komunikacji w trakcie sporów

online
Miejsce
Internet
Termin
08 kwietnia 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 25 marca 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie zarządzanie konfliktem. Udział pomoże uczestnikom w rozwiązywaniu konfliktów, usprawni komunikację w zespole i wzmocni asertywność słuchaczy.

Ważne informacje o szkoleniu

• Mediacje, strategie rozstrzygania konfliktów to umiejętności, których można się nauczyć. Spory, konflikty w relacjach są nieuniknione, różnice pojawiają się wcześniej czy później w każdej grupie. Dodatkowo, kryzysy są niezbędne do rozwoju kompetencji społecznych każdego współpracownika w zespole. W każdym konflikcie tkwi zarówno siła rozwoju oraz siła destrukcji, ale co przeważy? Decyduje o tym sposób, w jaki dany spór zostanie rozstrzygnięty.
• Podczas proponowanego szkolenia zaprezentujemy sposoby przekształcania konfliktów w pozytywną motywację do rozwijania relacji oraz zwiększania kompetencji zawodowych. Wskażemy techniki rozwiązywania konfliktów oraz efektywne sposoby komunikacji w emocjach. Podpowiemy, jak dzięki umiejętności rozwiązywania konfliktów oraz prawidłowej komunikacji można realizować efektywnie swoje cele, zadania stawiane przez zwierzchników.
Zajęcia realizować będziemy w formule warsztatowej, uczestnicy będą wykonywać praktyczne ćwiczenia, poznają praktyczne zastosowania pozyskanej wiedzy wraz z informacją zwrotną od prowadzącego.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Główne cele:
- Poznanie koncepcji efektywnej komunikacji z innymi ludźmi w trudnych dla nich, konfliktowych sytuacjach zawodowych.
- Nabycie, wzmocnienie umiejętności komunikacji, zapobiegania nieporozumieniom i rozwiązywania sporów.
• Korzyści dla uczestników:
- Rozwiniesz własne kompetencji zawodowych, poprzez wzmocnienie umiejętności rozstrzygania konfliktów, umiejętności zmniejszenia napięć w relacjach z współpracownikami.
- Zwiększysz własną sprawczość, poczucie pewności siebie w trudnych sytuacjach zawodowych.
- Zwiększysz umiejętności pozytywnego wpływu na postawy swoich współpracowników,
- Zwiększysz kontrolę nad poziomem zaangażowania swojego zespołu.
- Zwiększysz umiejętności funkcjonalnego rozwiązywania trudnych sytuacji w zespole.
• Korzyści dla organizacji, instytucji w których pracują uczestnicy szkolenia:
- Zwiększenie efektywności i wydajności i produktywności współpracowników, dzięki zastosowaniu skutecznych narzędzi radzenia sobie z konfliktem.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w zespołową realizacje projektów firmy, instytucji, organizacji.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w zespołową realizację projektów Instytucji.

zwiń
rozwiń
Program

1. Analiza sytuacji konfliktowej:
• Konflikt w miejscu pracy – przyczyny, źródła.
• Najczęstsze spory w relacjach zawodowych czyli o co się kłócimy?
• Specyfika relacji menadżer-podwładny, czyli różne rozumienie ról zawodowych
• Pozytywne strony nieporozumień czyli trzy sposoby jak wypracować akceptowalne dla wszystkich rozwiązanie.
• Dlaczego skutki konfliktów pogarszają Nasze relacje z współpracownikami, pomimo, że bardzo tego unikamy? – kilka oczywistych faktów
• Dlaczego konflikty rozwijają nasze relacje?, czyli analiza kilku praktycznych przykładów zakończeń konfliktów.
2. Czy możemy uniknąć sporów w zespole?
• Gasimy konflikt w zespole nim się ujawni czyli jak pokonać dysfunkcje wg P. Lencioni.
• Skuteczne sposoby tworzenia warunków współpracy w zespole jako efektywna droga do sukcesu w rozwiązywaniu konfliktów.
• Cztery proste sposoby na wypracowanie trybu współpracy w zespole przy pracy nad projektem.
3. Strategie rozwiązywanie konfliktów, rodzaje i dynamika sporów.
• Mamy już konflikt i co dalej, analiza kilku skutecznych sposobów reakcji na spór?
• Mój współpracownik w zespole to KONKURENT CZY PRZYJACIEL?
• Korzyści ze współpracy vs korzyści z rywalizacji przy realizacji zadań.
• Trudny współpracownik czy osoba w trudnej sytuacji? Sposoby rozumienia czyiś trudnych dla Nas zachowań.
• Czy być wymagającym szefem czy osobą w dobrych relacjach z współpracownikami, a może nie trzeba wybierać?
• Model Thomasa-Kilmanna - proste strategii deeskalacji konfliktu.
• Formułowanie komunikatów prowadzących do porozumienia, czyli co zrobić by być zrozumianym.
• Jestem Wściekła, czy można dogadać się z kimś w emocjach?
• Trudne rozmowy ze współpracownikami czyli Stań Wprost do konfrontacji.
• Komunikowanie się z osobą z silnymi własnymi przekonaniami, swoim zdaniem na temat przedmiotu sporu
• Tworzenie dobrych argumentów do wypracowania porozumienia z drugą osobą. Praktyczne sposoby.
• Jak przeciwdziałać, technikom manipulacji stosowanym przez współpracowników.
4. Podsumowanie warsztatu.
• Sesja pytań, odpowiedzi, dyskusji.
• Karty Akcji.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Menadżerowie oraz pracownicy różnego rodzaju zespołów, którzy spotykają się z konfliktami, sporami w zespołach roboczych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Psycholog organizacji, Konsultant biznesowy, Coach, Trener. Doradza w obszarach związanych z projektowaniem i zarządzaniem Kulturą Organizacji w firmach, traktując ją jako czynnik budujący poziom zaangażowania pracowników. Specjalizuje się w aspektach związanych z relacjami międzyludzkim. Szczególnie pomaga w rozwoju efektywnych narzędzi kierowania: skuteczna wielowymiarowa komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie emocjami, techniki wywierania wpływu. Jest Trenerem z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Od kilku lat stale współpracuje z firmami finansowymi, branży TSL, administracji publicznej - prowadząc konsultacje, coaching, regularne szkolenia wspierające i pod noszące efektywność codziennej pracy pracowników tych firm. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem SWPS, prowadzi zajęcia dla studentów wydziału psychologii w Sopocie na kierunku psychologia biznesu i organizacji, w przedmiotach psychologia relacji biznesowych oraz komunikacja w procesach sprzedażowych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 25 marca 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 2 kwietnia 2025 r.