• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Nowoczesna komunikacja instytucji publicznych w social mediach (Facebook i Instagram) również przy użyciu ChatGPT

online
Miejsce
Internet
Termin
28 sierpnia 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 14 sierpnia 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, przedmiotem którego będzie wyposażenie pracowników administracji publicznej w praktyczne umiejętności prowadzenia efektywnej i atrakcyjnej komunikacji w mediach społecznościowych. Uczestnicy poznają aktualne trendy i dobre praktyki tworzenia treści na Facebooku i Instagramie z uwzględnieniem specyfiki instytucji publicznych oraz oczekiwań społeczności lokalnych.

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas proponowanego szkolenia krok po kroku zaprezentujemy jak prowadzić skuteczną komunikację w social mediach z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Szkolenie ma formę warsztatową co gwarantuje nabycie praktycznych umiejętności. Podczas szkolenia wskażemy jak:
• Wykorzystywać najpopularniejsze obecnie wśród odbiorców formaty i rodzaje publikacji na obu platformach.
• Tworzyć prompty (zapytania do Chat GPT), które pomogą w przygotowaniu jakościowych treści.
• Dodawać własny ton do wytworów AI.
• Tworzyć treści, które zatrzymają uwagę odbiorców.
• Używać ChatGPT do poszukiwania inspiracji, tworzenia scenariuszy do rolek i dłuższych video, pisania odpowiedzi na pisma i wiele więcej.
• Wykorzystywać odpowiednie formaty treści do konkretnych komunikatów.
• Przygotowywać plan komunikacji na określony czas.
• Wykorzystywać różne programy AI, które ułatwiają tworzenie treści na social media.
• Mówić językiem, który trafia do większości odbiorców.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobycie wiedzy i nabycie konkretnych umiejętności w zakresie tworzenia angażujących i profesjonalnych treści na Facebooku i Instagramie z pomocą ChatGPT. 
• Nauczenie optymalizacji czasu pracy przeznaczonego na budowanie wizerunku, na komunikację i promocję instytucji w mediach społecznościowych.
• Nauczenie się zwiększania zasięgów stworzonych treści przy użyciu optymalnych formatów dostępnych na obu platformach.
• Nauczenie się tworzenia komunikatów dopasowanych do konkretnego odbiorcy.
• Poznanie narzędzi, które ułatwią proces komunikacji w social mediach.

zwiń
rozwiń
Program

1. Nowa era komunikacji – czego oczekują odbiorcy?
• Co się zmieniło na Facebooku i Instagramie w 2025 roku?
• Dlaczego odbiorcy często nie zauważają treści instytucji?
• Język urzędowy vs. język społecznościowy.
• Zasada „3E” – edukuj, emocjonuj, angażuj.
2. Wykorzystaj potencjał ChatGPT:
• Jak wykorzystać Chat GPT do codziennej pracy w dziale promocji i komunikacji (i nie tylko!)
• Jak pisać skuteczne prompt’y (polecenia do ChatGPT? (ćwiczenie).
• Dostosowanie treści AI do tonu treści instytucji (ciąg dalszy powyższego ćwiczenia).
• Jak ChatGPT może pomóc w codziennej pracy (posty, odpowiedzi, scenariusze).
3. Posty, które budują zasięg – co działa na Facebooku i Instagramie? 
• Format posta informacyjnego, ogłoszenia, zaproszenia.
• Najlepsze tematy postów dla instytucji – inspiracje i przykłady.
• Hasztagi, godziny publikacji, częstotliwość, @tagowanie, dodawanie do ulubionych – aktualne wytyczne.
• Jak pisać post, który nie wygląda jak urzędowy komunikat?
• Ćwiczenie praktyczne: Stwórz 3 posty z pomocą ChatGPT:
- Zaproszenie na wydarzenie.
- Informacja o programie wsparcia.
- Ciekawostka/edukacja lokalna.
4. Instagram w instytucji – formaty i styl komunikacji:
• Rolki, stories, karuzele, relacje – co instytucja może tam pokazać?
• Nowości na IG, co warto dziś pokazywać na profilu instytucji.
• Pomysły na cykliczne treści (np. #WtorkiZPoradą, #ZzaKulis).
• Pomysły na rolki i podpowiedzi na ich stworzenie od ChatGPT.
5. Zautomatyzuj komunikację z odbiorcami z pomocą AI:
• Jak ustawić kalendarz postów z pomocą AI?
• Generowanie harmonogramów miesięcznych z ChatGPT.
• Odpowiedzi na komentarze i wiadomości – gotowe szablony (z ćwiczeniem).
• Inne narzędzia, które mogą w tym pomóc.
6. Kryzys w social mediach – jak reagować?
• Jak AI może pomóc stworzyć odpowiedź na trudny komentarz?
• Tabela reakcji (szablony) – ćwiczenie.
• Jak zachować ludzką twarz i ton mimo urzędowej roli?
7. Podsumowanie i czas na pytania oraz dyskusję.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy, który na co dzień potrzebują tworzyć grafikę do promocji swojej instytucji – urzędy miast, gmin, pracy, biura prasowe i rzecznicy, ośrodki sportu i rekreacji, domy kultury, biblioteki, ośrodki pomocy społecznej, związki gminne, koordynatorzy projektów UE

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i tworzy ich komunikację w sieci. Od 2016 roku prowadzi warsztaty dla firm i instytucji publicznych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Tik Tok, Linkedin, You Tube), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu oraz użycia AI w tworzeniu contentu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet. Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Ma na swoim koncie ponad 100 szkoleń. Przeprowadziła również szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Narodowego Centrum Kultury, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Stowarzyszenia Kin Studyjnych, Lotniczej Akademii Wojskowej, Wojskowej Akademii Technicznej, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 14 sierpnia 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 22 sierpnia 2025 r.