• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Wybrane zagadnienia z zakresu migracji i dokonywania zmian w aktach stanu cywilnego oraz wydawania dokumentów z rejestru stanu cywilnego, z uwzględnieniem najnowszych zmian

Miejsce
Internet
Termin
18 października 2024
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
399/440 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 440 PLN netto/os. W przypadku zgłoszenia do 26 września 2024 r. cena wynosi 399 PLN netto/os.

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, które wyjaśni najczęściej pojawiające się problemy związane z rejestracją stanu cywilnego, a w szczególności z postępowaniem z aktami stanu cywilnego, czy wydawaniem dokumentów z Rejestru Stanu Cywilnego

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, podczas którego przedstawimy praktyczne zagadnienia z zakresu rejestracji stanu cywilnego z uwzględnieniem zmian legislacyjnych. Tematyka zajęć będzie uwzględniała także nowości w przepisach oraz najnowsze orzecznictwo. Prowadzący, praktyk z wieloletnim doświadczeniem w pracy w USC, szczegółowo przeanalizuje zagadnienia związane z kwestią migracji aktów oraz wydawania dokumentów z rejestru stanu cywilnego.

Zajęcia będą miały charakter praktyczny, wzbogacone zostaną wybranymi orzeczeniami, kazusami i przykładami pochodzącymi z wieloletniej pracy eksperta.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Poszerzenie i ugruntowanie posiadanej wiedzy w zakresie stosowania obowiązujących przepisów w zakresie migracji aktów czy nanoszenia zmian w aktach stanu cywilnego. Omówienie wybranych problemów związanych z bieżącą pracą w USC.
  • Przegląd wybranego orzecznictwa dotyczącego problematyki szkolenia.
  • Możliwość konsultacji, podczas zajęć, kwestii problemowych z doświadczonym ekspertem, praktykiem.

Wskazanie:

  • Przykładów postępowania w przypadku migracji aktów stanu cywilnego.
  • Jak przenosić akty do rejestru stanu cywilnego?
  • Jak poprawnie sporządzić i uzupełnić asc? Jak dołączać wzmianki i przypiski?
  • Jak wydawać odpisy?
  • Kiedy możemy odmówić wydania odpisu bądź zaświadczenia?
  • Czym jest interes prawny?
  • Czy i jakie opłaty pobieramy od pełnomocnictw?
zwiń
rozwiń
Program

1. Migracje aktów:

  • przenoszenie aktów do rejestru stanu cywilnego;
  • dołączanie wzmianek dodatkowych i przypisków;
  • umieszczanie informacji w adnotacjach.

2. Wysyłanie i realizacja zleceń.
3. Wydawanie dokumentów z rejestru stanu cywilnego:

  • wydawanie odpisów i zaświadczeń, w tym zaświadczeń o stanie cywilnym, 
  • forma odmowy;
  • pojęcie interesu prawnego;
  • pełnomocnictwa i opłaty od pełnomocnictw.

4. Inne niż przewidziane w art. 44 formy udostępniania informacji przez kierownika urzędu stanu cywilnego:

  • wydawanie dokumentów z akt zbiorowych;
  • zwrot dokumentów stanowiących akta zbiorowe - art. 26 ust. 2 i art. 138 p.a.s.c.;
  • wynoszenie akt zbiorowych poza urząd stanu cywilnego.

5. Zmiany w aktach stanu cywilnego:

  • sprostowanie aktu stanu cywilnego; uzupełnienie aktu stanu cywilnego;
  • omówienie wybranych orzeczeń sądów w zakresie zamian w aktach stanu cywilnego;
  • sprostowanie i uzupełnienie aktów przekazanych do Archiwum Państwowego.

6. Pytania i odpowiedzi.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy i pracownicy urzędów stanu cywilnego.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Od 2006 r. z-ca kierownika USC, obecnie pełni funkcję zastępcy dyrektora Urzędu Stanu Cywilnego w jednym z dużych miast. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. W latach 2001-2005 zatrudniona w Ministerstwie Spraw Zagranicznych (dział prawny Konsulatu Generalnego RP w Toronto).

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Kubik-Szczerba
Zastępca Dyrektora FRDL POST
tel. 17 862 69 64
magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 440 PLN netto/os. W przypadku zgłoszenia do 26 września 2024 r. cena wynosi 399 PLN netto/os.

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.