NGO Excellence - wspieranie jakości i dostępności usług świadczonych przez NGO
Projekt NGO Excellence - wspieranie jakości i dostępności usług świadczonych przez NGO jest realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Działanie FERS.04.12 Wsparcie NGO w zakresie usług publicznych i współpracy.
Tytuł: NGO Excellence - wspieranie jakości i dostępności usług świadczonych przez NGO
Obszar tematyczny: Włączenie i integracja społeczna
Instytucja kontraktująca: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Program: Projekt NGO Excellence - wspieranie jakości i dostępności usług świadczonych przez NGO jest realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Działanie FERS.04.12 Wsparcie NGO w zakresie usług publicznych i współpracy
Lider projektu: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
Okres realizacji projektu: 01.01.2025-31.12.2026
Dofinansowanie: 1 833 714,00 zł
Wkład własny: 60 000,00 zł
Cel projektu: Celem projektu jest rozwój potencjału instytucjonalnego NGO w zakresie świadczenia wysokiej jakości i dostępności usług w obszarze włączenia i integracji społecznej poprzez objęcie wsparciem 400 przedstawicieli/ek NGO reprezentujący nie mniej niż 10 NGO (działające w obszarach: włączenie i integracja społeczna) z obszaru całej Polski w okresie 24 m-cy realizacji projektu.
Cele szczegółowe to:
a) Zdiagnozowanie potencjału, wyników i deficytów NGO w obszarze świadczenia usług oraz wzrost motywacji i strategiczne ukierunkowanie jej na doskonalenie ich zakresu, jakości
i dostępności.
b) Rozwój kompetencji przedstawicieli/ek NGO w obszarze doskonalenia jakości usług świadczonych przez NGO.
c) Rozwój kompetencji przedstawicieli/ek NGO w obszarze doskonalenia dostępności usług świadczonych przez NGO.
d) Rozwój usług i ich zakresu i/lub jakości i/lub dostępności, świadczonych przez NGO.
e) Sieciowanie NGO oraz rozwój współpracy wewnątrzsektorowej i międzysektorowej.
f) Ewaluacja i legitymacja wypracowanych rozwiązań w zakresie doskonalenia usług świadczonych przez NGO
g) Upowszechnianie standardów jakości i dostępności usług oraz zwiększanie wpływu społecznego projektu.
Co oferujemy: W ramach projektu przewiduje się realizację 4 zadań:
- NGO QUALITY QUEST. Diagnoza jakości i dostępności usług NGO: działanie ukierunkowane na diagnozę potrzeb NGO, kierujących swoich przedstawicieli/ki do projektu, pod kątem rozwoju kompetencji na rzecz jakości i dostępności świadczonych prze daną NGO usług. Diagnoza będzie realizowana w oparciu o wyspecyfikowane narzędzie. Wyniki diagnozy będą stanowiły punkt wyjścia do zbudowania planu rozwoju kompetencji dla danej NGO i podstawę doboru ścieżki wsparcia dla przedstawicieli/ek danej NGO w ramach „NGO Excellence”: ścieżka a) podstawowa, b)średniozaawansowana, c) zaawansowana.
- NGO DYNAMIX. Pakiet wsparcia jakości i dostępności usług NGO: działanie ukierunkowane na realizację różnych form rozwoju kompetencji takich jak: szkolenia bazowe z zakresu zarządzania jakością w NGO, dostępnością usług w NGO oraz innowacjami społecznymi i nowatorskimi rozwiązaniami w NGO na rzecz jakości
i dostępności usług; warsztaty kreatywne mające na celu identyfikowanie, ciekawych, nowatorskich, innowacyjnych rozwiązań w danej NGO. - NGO CONNECT. Sieciowanie NGO i kreowanie wartości: działanie ukierunkowane na budowanie współpracy wewnątrz i międzysektorowej poprzez zdalne spotkania animacyjne, spotkania stacjonarne pn. „Kawiarenka NGO”, wizyty studyjne
w instytucjach wdrażających rozwiązania na rzecz jakości i dostępności usług. - NGO COMPASS. Standardy jakości i dostępności usług NGO: działanie ukierunkowane na opracowanie standardów jakości i dostępności usług NGO (publikacja), opracowanie znaku jakości NGO Excellence w 3 wariantach: basic, standard i pro, które będą mogły otrzymać NGO, których przedstawiciele/ki wzięły udział w projekcie w zależności od zrealizowanej ścieżki wsparcia: a), b), c)oraz ewaluacji ex post.
Kadra merytoryczna dostępna w ramach projektu:
Ewelina Dańko: Specjalista ds. rozwoju instytucjonalnego
telefon - 12 288 70 06
Monika Wędrychowicz: Specjalista ds. rozwoju instytucjonalnego
telefon - 17 850 74 20
INFORMACJA
Zgodnie z § 3 punkt 5. umowy o dofinansowanie projektu nr FERS.04.12-IP.04-0010/24 informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną
w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
- poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub na adres Instytucji Pośredniczącej: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa;
- skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.