AKTYWIZACJA SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH METODĄ DESIGN THINKING
Design Thinking to znana z biznesu metodologia, która koncentruje się na zrozumieniu użytkowników i ich potrzeb, generowaniu pomysłów i testowaniu innowacyjnych rozwiązań. Jak się okazuje, może ona być przydatna nie tylko w przypadku nowych produktów czy usług.
Design Thinking coraz częściej przydaje się przy realizacji projektów społecznych. Pozwala władzom lokalnym na poznanie swojej społeczności i uwzględnienie realnych potrzeb ludzi. Dzięki empatycznemu podejściu do mieszkańców można wzmacniać ich partycypacje w procesach decyzyjnych. Design Thinking może być odpowiedzią na wyzwania stojące przed lokalnymi społecznościami.
O tym, jak ta metodologia może być stosowana, jakie stwarza szanse oraz w jaki sposób już została wykorzystana w pracy z lokalnymi wspólnotami pisze dr Agnieszka Murawska z w Katedry Socjologii Wsi i Miasta w Instytucie Socjologii na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego.