• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Social media pro. Zaawansowana komunikacja instytucji kultury w mediach społecznościowych

online
Miejsce
Internet
Termin
06 sierpnia 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 23 lipca 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie podczas, którego odpowiemy na pytanie: Jak wykorzystać potencjał social mediów do promocji instytucji kultury online? Facebook, Instagram, i Tik Tok przy użyciu sztucznej inteligencji.

Ważne informacje o szkoleniu

W świecie, gdzie uwaga odbiorcy trwa zaledwie kilka sekund, a algorytmy stale się zmieniają - instytucje kultury muszą działać świadomie, strategicznie i kreatywnie. Szacuje się bowiem, że nawet 70% treści publikowanych przez instytucje kultury nigdy nie trafia do swojej grupy docelowej. To oznacza, że ogromny potencjał komunikacji i promocji pozostaje niewykorzystany. Nie pozwól, by Twoja instytucja zginęła w cyfrowym chaosie! Zapisz się na proponowane szkolenie już dziś i odkryj, jak świadomie i skutecznie docierać do swojej publiczności.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobędziesz wiedzę z zakresu strategicznego zarządzania komunikacją online.
• Nauczysz się tworzyć wieloetapowe narracje i serie postów, które przyciągają i angażują.
• Poznasz narzędzia AI wspierające codzienną pracę social media managera.
• Zrozumiesz, jak działają algorytmy i zasięgi organiczne - i jak je wykorzystać.
• Nauczysz się planować i prowadzić reklamę w ekosystemie Meta (Facebook & Instagram).
• Zainspirujesz się nowymi pomysłami i kampaniami, które odmienią komunikację Twojej instytucji.

zwiń
rozwiń
Program

1. Strategia komunikacyjna 2.0:
• Jak budować długofalową strategię social media z uwzględnieniem celów instytucji.
• Jak przełożyć misję instytucji kultury na język mediów społecznościowych.
• Kalendarz treści, kampanie tematyczne, planowanie sezonowe i projektowe.
• Zróżnicowanie komunikacji między różnymi mediami społecznościowymi.
2. Zaawansowany storytelling i emocje w promocji kultury:
• Jak tworzyć wieloetapowe narracje i serie postów.
• Sposoby na opowiadanie o wydarzeniach, artystach i kulisach instytucji.
• Storytelling wizualny - jak łączyć tekst, grafikę i wideo w spójną opowieść.
3. AI w pracy social media managera instytucji kultury:
• Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do:
- tworzenia treści (AI copywriting),
- generowania grafik i wideo,
- researchu i generowania pomysłów.
4. Zasięgi organiczne i algorytmy - jak działać skutecznie z ograniczonym budżetem:
• Jakie czynniki wpływają na zasięg postów w 2025 roku.
• Co promują algorytmy popularnych mediów społecznościowych?
• Jak tworzyć treści, które są chętnie udostępniane i komentowane.
• Czym jest engagement baiting i jak go unikać.
5. Współpraca z ambasadorami i mikroinfluencerami:
• Jak dobrać partnerów do kampanii zgodnie z wizerunkiem instytucji.
• Jak prowadzić współpracę: umowy, briefy, oczekiwania, raportowanie.
• Przykłady udanych kampanii ambasadorskich w kulturze.
• Kiedy influencer, kiedy ambasador, kiedy gość specjalny?
6. Reklama w social mediach - strategie dla instytucji kultury:
• Ekosystem reklamowy Meta Ads.
• Benchmarking działań reklamowych i narzędzia do analizy konkurencji.
• Specyfikacja techniczna i formaty reklam.
• Struktura kampanii reklamowej.
• Tworzenie reklamy krok po kroku.
• Rekomendowane budżety, testy A/B, planowanie i optymalizacja wydatków.
7. Praktyczne wskazówki i podsumowanie.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Adresatami szkolenia są pracownicy instytucji kultury, odpowiedzialni za promocję, za prowadzenie profili w mediach społecznościowych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, certyfikowany trener na poziomie odpowiadającym EQF 5 European Qualification Framework (Senior Trainer). Praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem w komunikacji, marketingu, i zarządzaniu wizerunkiem (doświadczenia zawodowe zdobywał w samorządzie, organizacjach pozarządowych i biznesie). Współautor podręcznika „Narzędziownik promocyjny dla organizacji pozarządowych”. Autor publikacji w takich mediach, jak Forbes, Antyweb, Marketing w Praktyce, Dziennik Zachodni, Wirtualna Polska. Prelegent wielu imprez branżowych w rodzaju LinkedIn Local, Internet Beta, Sprawny Marketing. Prowadził szkolenia m.in. dla Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, Microsoftu, Santander Banku.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 23 lipca 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 31 lipca 2025 r.