• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Nowelizacja prawa zamówień publicznych w 2025 r. oraz bieżące kontrowersje w stosowaniu przepisów

online
Miejsce
Internet
Termin
19 maja 2025
Czas trwania
10:00 - 15:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 5 maja 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os.

Nowelizacja Prawa zamówień publicznych w 2025 r. wprowadza istotne zmiany, które wpłyną na funkcjonowanie zarówno zamawiających, jak i wykonawców. Proponowane szkolenie dostarczy aktualnej wiedzy o nowych regulacjach, analizuje ich wpływ na proces udzielania zamówień oraz omawia kontrowersje i trudności interpretacyjne wynikające z dotychczasowej praktyki stosowania przepisów.

Ważne informacje o szkoleniu

• Do Sejmu RP skierowany został projekt ustawy deregulacyjnej. Art. 24 tej ustawy poświęcony jest zmianom w Prawie zamówień publicznych. Warto z wyprzedzeniem dowiedzieć się o tym, co nas czeka w najbliższej przyszłości w tym obszarze.
• Z roku na rok (wg danych UZP) rośnie zainteresowanie drugim wariantem trybu podstawowego. Nie ma on odpowiednika w żadnym z trybów opisanych w dyrektywach zamówieniowych. Jest naszym, polskim pomysłem na efektywne wydanie środków. Podczas szkolenia zwrócimy uwagę na błędy popełniane podczas prowadzenia postępowań w omawianym wariancie, a także na aktualne orzecznictwo wyjaśniające zasady postępowania w tym trybie.
• Poruszymy także kwestie udzielania zamówień wykonawcom z państw trzecich i odpowiemy między innymi na pytania:
- Czy Wykonawca z kraju, z którym UE nie zawarła umowy o równym traktowaniu w zamówieniach publicznych ma takie same prawa co wykonawca z krajów UE?
- Czy można odrzucić ofertę takiego Wykonawcy?
- Jakie zapisy zawrzeć w SWZ, w celu ograniczenia udziału wykonawców z państwa trzecich?

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zapoznanie z planowanymi zmianami w Pzp wynikającymi z projektu ustawy deregulacyjnej.
• Poznanie najważniejszych skutków wyroku TSUE z dnia 22 października 2024 r. w sprawie C-652/22 „Kolin” dotyczącego udziału w postępowaniach o udzielenie zamówienia Wykonawców z państw trzecich.
• Poznanie zasad stosowania wariantu II trybu podstawowego udzielania zamówień publicznych - krok po kroku.
• Zapoznanie z aktualnym orzecznictwem w zakresie prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
• Otrzymanie odpowiedzi na pojawiające się pytania i wątpliwości związane z omawianymi zagadnieniami.

zwiń
rozwiń
Program

1. Udział wykonawców z państw trzecich w świetle wyroku TSUE z dnia 22 października 2024 r. w sprawie C-652/22 „Kolin” – czy bez zmiany ustawy Prawo Zamówień Publicznych można ograniczyć stosowanie zasady niedyskryminacji wyłącznie do wykonawców z państw Unii Europejskiej oraz państw, które zawarły z Unią Europejską umowy o dostępie do unijnego rynku zamówień publicznych?
2. Ustawa o zmianie niektórych ustaw w celu deregulacji prawa gospodarczego i administracyjnego oraz doskonalenia zasad opracowywania prawa gospodarczego - co nas czeka w najbliższej przyszłości?
• Zdalne posiedzenie i rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą:
- Czy strona bądź uczestnik postępowania odwoławczego może sam zdecydować, czy połączy się zdalnie czy też przyjdzie na salę rozpraw?
- Jak przekazywać pisma i dowody podczas rozprawy zdalnej?
- Przypadki kiedy KIO może odmówić zdalnego udziału strony, uczestnika postępowania w posiedzeniu lub rozprawie?
- Licowanie z powagą sądu - o co konkretnie w tym chodzi?
• Obowiązek przedstawienia dowodów już na etapie składania odwołania (prekluzja dowodowa) – do kiedy najpóźniej należy przedstawić dowody i czy 5 minut przed rozprawą wystarczy?
• Konieczność wniesienia odpowiedzi na odwołanie.
• Termin wejścia w życie nowych przepisów.
3. Wariant II trybu podstawowego - krok po kroku:
• Kiedy warto stosować tryb podstawowy z możliwością negocjowania?
• Dlaczego często warto zakończyć postępowanie bez przeprowadzenia negocjacji?
• Co to są negocjacje?
• Kiedy warto negocjować z Wykonawcą?
• Jak negocjować?
• Ograniczyć liczbę wykonawców, czy nie?
• Co podać w zaproszeniu do negocjacji?
• Składanie ofert dodatkowych:
- Jak wyznaczyć termin składania ofert dodatkowych?
- Czy Wykonawca, który nie uczestniczył w negocjacjach jest zapraszany do składania ofert dodatkowych?
- Czy można przesłać ofertę dodatkową E-mailem?
- Które elementy oferty Wykonawca ma prawo ulepszyć w ofercie dodatkowej?
- Kiedy oferta dodatkowa podlega odrzuceniu?
- Czy Wykonawca może w ofercie dodatkowej obniżyć cenę kosztorysową, ale dołączając kosztorys ofertowy, z którego wynika, że niektóre ceny jednostkowe zostały obniżone, a niektóre podwyższone?
- Czy Zamawiający może unieważnić postępowanie z uwagi na brak środków, w przypadku, gdy cena oferty złożonej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu jest wyższa od kwoty, która Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, bez przeprowadzenia negocjacji dotyczących ceny?
4. Podsumowanie. Pytania i odpowiedzi.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Specjaliści ds. zamówień publicznych, członkowie komisji przetargowej, kontrolerzy, wykonawcy zamówień publicznych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Wykładowca z 25-letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie zamówień publicznych; ponad 2000 przeprowadzonych szkoleń; praktyk; ekspert podczas prac Nadzwyczajnej Komisji Sejmowej ds. Deregulacji zajmującej się nową ustawą - Prawo zamówień Publicznych (2020 r.); kierownik Rady Programowej Studium Zamówień Publicznych; wykładowca na Studium Zamówień Publicznych przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie; ekspert podczas prac m.in. Sejmowej Podkomisji Gospodarki zajmującej się nowelizacją ustawy dotyczącą podwykonawstwa i podniesienia progu bagatelności (2013 i 2014 r.);, Senackiej Komisji Gospodarki ds. rozpatrzenia projektu nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych (2008 r.), Senackiej Komisji Gospodarki ds. rozpatrzenia projektu nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych (2008 r.) oraz Nadzwyczajnej Komisji Sejmowej „Przyjazne Państwo” (2008 i 2009 r.); Komisji Nadzwyczajnej ds. rozpatrzenia projektu nowej ustawy o zamówieniach publicznych (2000 r.); absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku ekonomia; autor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych; do 2007 r. atestator z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych; do 1997 r. trener z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
marta
Marta Strzelecka-Saternus
Specjalista ds. usług szkoleniowych
tel. +48 535 175 301
m.strzelecka@frdl-lodz.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 5 maja 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 13 maja 2025 r.