• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kurs: Specjalista ds. zamówień publicznych. Jak sprawdzić swoje postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego? Kontrola procesu udzielania zamówień publicznych

online
Miejsce
Internet
Termin
11-13 czerwca 2025
Czas trwania
09:30 - 14:30
Cena
999/1298 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 1298 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 28 maja 2025 r. cena wynosi 999 PLN netto/os. 11, 12, 13 czerwca 2025 r. Kurs każdego dnia w godzinach 09:30-14:30

FRDL serdecznie zaprasza Państwa na trzydniowe szkolenie z zamówień publicznych. Proponowane szkolenie zamówienia publiczne będzie prowadzone przez wybitnego eksperta. Z naszej propozycji powinien skorzystać każdy początkujący specjalista ds zamówień publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w trzydniowym kursie, podczas którego kompleksowo przeanalizujemy zagadnienia z zakresu udzielania zamówień klasycznych w procedurach: o wartości poniżej 130 000 zł, o wartości równej lub powyżej 130 000 zł, wartości równej lub powyżej progów unijnych.
Krok po kroku omówimy procedury i tryby zamówień publicznych, wskazując przykładowe nieprawidłowości i często popełniane błędy.
Przeanalizujemy regulacje prawne i wskażemy zasady praktycznego stosowania przepisów.
Wszystkie zagadnienia będziemy omawiać w ujęciu praktycznym – pracując na przykładach i wzorach dokumentów.
Jednym z tematów wiodących jest przykład ekspresowego sprawdzenia przeprowadzonego postępowania w czasie 30 minut.
Kurs jest dedykowany osobom, które rozpoczynają pracę w zamówieniach, ale również tym dysponującym wiedzą i praktyką.
Uczestnictwo w kursie da możliwość zdefiniowania miejsc wymagających poprawy w stosunku do poprzednio prowadzonych postępowań. Zaprezentujemy zestawienie przykładowych naruszeń przepisów w połączeniu z opiniami i interpretacjami, wyrokami KIO, sądów potwierdzających naruszenie przepisów prawa. Wskażemy jakie konsekwencje ma naruszenie przepisów prawa w systemie zamówień publicznych.
Uczestnicy kursu otrzymają wyjątkowo bogaty, oparty na praktycznym doświadczeniu osoby prowadzącej kurs pakiet dokumentów, druków, oświadczeń (po części już wypełniony) w wersji edytowalnej – gotowej do wykorzystania po zakończeniu kursu. Otrzymają również przykładowe schematy sposobu kontroli postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zapoznasz się z praktycznym wykorzystaniem rozwiązań dotyczących szybkiej weryfikacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
• Zdobędziesz, uzupełnisz, uporządkujesz wiedzę z zakresu kontroli zamówień publicznych, sprawowania nadzoru nad procedurami.
• Dowiesz się jak przygotować i przeprowadzić postępowanie o wartości zamówienia poniżej oraz równej i powyżej progów unijnych oraz jak zadbać o poprawną realizację umowy.
• Nauczysz się metod, doboru narzędzi obejmujących system zamówień publicznych (zamówienia elektroniczne).
• Poznasz tryby zamówień publicznych oraz punkty krytyczne mające wpływ na realizację umowy.
• Zapoznasz się ze schematami prawidłowo prowadzonych postępowań w procedurach poniżej 130 000 zł oraz o wartości równej lub powyżej 130 000 zł, także powyżej progów unijnych.
• Poznasz najczęściej występujące nieprawidłowości przy wyborze trybów pilnych, w tym trybu zamówienia z wolnej ręki.
• Zapoznasz się z wymaganiami dotyczącymi sprawdzenia i weryfikacji postępowań oraz mechanizmem samokontroli prowadzonych postępowań.
• Poznasz przypadki dobrych oraz nieprawidłowych rozwiązań związanych z zamówieniami publicznymi oraz konsekwencjami naruszeń przepisów prawa.
• Podniesiesz kwalifikacje oraz nabędziesz kompetencje w zakresie praktycznych elementów przygotowania i prowadzenia postępowania zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
• Poznasz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości związane z tematyką zajęć.

zwiń
rozwiń
Ćwiczenia podczas kursu i omawiane dokumenty

Integralną częścią prezentowanego kursu jest pakiet przykładowych dokumentów (w wersji edytowalnej), będących także tematyką ćwiczeń (ponad 70 dokumentów, przykładów udostępnionych uczestnikom szkolenia) w tym mechanizm sprawdzenia, weryfikacji i kontroli dokumentacji postępowań. Otrzymają Państwo i będą uczestniczyć w prezentacji:
• regulaminu, zarządzenia dotyczącego stosowania procedur systemu zamówień publicznych,
• regulaminu postępowań o wartości poniżej 130 000 zł,
• regulaminu pracy komisji przetargowej o wartości zamówienia równej lub powyżej 130 000 zł,
• dokumentacji w postępowaniu o wartości poniżej 130 000 zł,
• umowy i realizacji umowy w postępowaniach o wartości poniżej 130 000 zł,
• protokołów postępowania w procedurach objętych trybami ustawy pzp (wartość zamówienia równa lub powyżej 130 000 zł),
• uzasadnienia wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki czy negocjacji bez ogłoszenia,
• analizy potrzeb i wymagań w procedurach o wartości równej lub powyżej progów unijnych,
• SWZ i załączników w postępowaniu o wartości poniżej progów unijnych,
• SWZ i załączników w postępowaniu o wartości równej lub powyżej progów unijnych,
• zestawienia najczęściej występujących nieprawidłowości na etapie przygotowania do postępowania w procedurach o wartości równej lub powyżej 130 000 zł,
• zestawienia najczęściej występujących nieprawidłowości na etapie wszczęcia postępowania,
• ogłoszenia o zamówieniu w postępowaniach o wartości równej lub powyżej 130 000 zł,
• zestawienia nieprawidłowości w trakcie trwania postępowania do terminu składania ofert,
• czynności związanych z procedurą badania i oceny ofert w trybie podstawowym lub przetargu nieograniczonym,
• zestawienia często występujących nieprawidłowości związanych z procedurą badania i oceny ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej,
• przygotowania skutecznej listy sprawdzającej w postępowaniach o zamówienie o wartości poniżej 130 000 zł,
• przygotowania skutecznej listy sprawdzającej w postępowaniach objętych Wytycznymi kwalifikowalności wydatków 2021-2027 (nowość),
• analizy umowy i sposobu jej realizacji w połączeniu z mechanizmem sprawdzenia zmian, aneksów,
• analizy raportu realizacji umowy pod kątem nieprawidłowości występujących w trakcie realizacji umowy,
• analizy ogłoszenia o wykonaniu umowy w BZP pod kątem wystąpienia nieprawidłowości w przeprowadzonym postępowaniu i realizacji umowy,
• analizy sprawozdania z udzielonych zamówień (art. 82 ustawy pzp) pod kątem nieprawidłowości i błędów – schemat postępowania.
Ponadto jest możliwość omówienia przykładów dokumentów, regulaminów udostępnionych przez uczestników szkolenia i ich analizy w części warsztatowej,

zwiń
rozwiń
Program

RAMOWY PROGRAM KURSU:
DZIEŃ I – 11 czerwca 2025 r.: Sprawdzenie, weryfikacja i kontrola postępowań o wartości poniżej 130 000 zł, w tym także procedur realizowanych z funduszy unijnych (nowe Wytyczne dotyczące kwalifikowalności wydatków 2021-2027).
DZIEŃ II – 12 czerwca 2025 r.: Sprawdzenie, kontrola procedur i postępowań o wartości równej lub powyżej 130 000 zł.
DZIEŃ III – 13 czerwca 2025 r.: Sprawdzenie i kontrola procedur i postępowań o wartości równej lub przekraczającej progi unijne. Kontrola realizacji umowy i zmiany w trakcie jej realizacji.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Zamawiający, czyli osoby odpowiedzialne za przygotowanie i realizację zamówień publicznych: kierownicy jednostek, członkowie komisji przetargowych, służby finansowo-księgowe, osoby zajmujące się przygotowaniem postępowania lub nadzorem nad realizacją zamówienia (umowy). Wykonawcy, który są zainteresowani poznaniem schematu i czynnościami, które ma wypełnić zamawiający w zamówieniach publicznych. Osoby zajmujące się kontrolami zamówień publicznych lub nadzorujące ich poprawność w danej jednostce.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Jeden z najbardziej cenionych specjalistów i trenerów w zakresie zamówień publicznych w Polsce. Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1994 roku. Doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów podlegających systemowi zamówień publicznych. Trener zamówień publicznych wpisany w roku 1994 na listę Prezesa UZP w zakresie: dostaw, usług, usług informatycznych oraz robót budowlanych. Autor licznych publikacji i artykułów. W latach 1995-2006 wpisany na listę arbitrów Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jego wiedza praktyczna sprawdza się przy konsultacjach, przygotowaniu i prowadzeniu postępowań, weryfikacji ogłoszeń o zamówieniu i treści specyfikacji czy budowaniu rozwiązań organizacyjnych, a także w prowadzeniu szkoleń na terenie całego kraju. Posiada cenny zbiór doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań, z których warto skorzystać. Dysponuje praktyczną wiedzą dotyczącą kontroli postępowań opartych na wytycznych dotyczących kwalifikowania wydatków w poprzedniej i obecnej perspektywie. Praktyk w trzech płaszczyznach: zamawiający, wykonawca oraz kontrola zamówień. Każdego roku w jego szkoleniach bierze udział kilka tysięcy osób (średnio w roku prowadzi ok. 110 szkoleń jedno, dwu lub trzydniowych), a częste konsultacje i doradztwo (także telefoniczne) prowadzi od 30 lat. W rankingach popularności osób prowadzących szkolenia niezmiennie zajmuje czołowe pozycje.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
marta
Marta Strzelecka-Saternus
Specjalista ds. usług szkoleniowych
tel. +48 535 175 301
m.strzelecka@frdl-lodz.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 1298 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 28 maja 2025 r. cena wynosi 999 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 6 czerwca 2025 r.