Najbliższe spotkanie
Spotkanie Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP
19 czerwca 2023 r.
Tematem spotkania będą 3 istotne kwestie:
- Nowelizacja ustawy o dostępności cyfrowej.
- Planowane zmiany ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Proste testy dostępności cyfrowej do wykorzystania w jsfp.
Uczestnicy spotkania będą mieli możliwość przedstawienia kwestii problemowych, wymiany doświadczeń, zarówno z ekspertem, prowadzącym spotkanie, jak i członkami Forum. Celem spotkania jest uzyskanie cennych wskazówek i podpowiedzi, niezbędnych w codziennej pracy, a także odpowiedzi na pytania w zakresie praktycznego stosowania przepisów. Liczymy na Państwa aktywne uczestnictwo w spotkaniu.
SZCZEGÓŁOWY HARMONOGRAM SPOTKANIA
09.00 – 09.30 Możliwość testowania połączenia.
09.30 – 09.40 Rozpoczęcie majowego Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP.
Katarzyna Marciniak- Mordel, Magdalena Kubik- Szczerba, Koordynatorki Forum
09.40 – 11.45 Nowelizacja ustawy o dostępności cyfrowej. Proponowane zmiany w zakresie ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Forumowicze poznają zmiany, które weszły w życie 17 kwietnia br. na skutek wprowadzenia nowelizacji ustawy o dostępności cyfrowej. Prowadzący zwróci uwagę na najważniejsze i problematyczne kwestie dotyczące tego obszaru z punktu widzenia jednostki sektora finansów publicznych.
11.45 – 12.00 Przerwa kawowa.
12.00 – 13.25 Proste testy dostępności cyfrowej do wykorzystania w jsfp.
Podczas spotkania uczestnicy nabędą umiejętności przydatne w codziennej pracy Koordynatora, związane ze skuteczną realizacją dostępności w obszarach dostępności cyfrowej. Forumowicze, będą mogli w praktyce sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności praktyczne związane z tym obszarem, podczas omawiania 3-go modułu spotkania, poświęconego przeprowadzaniu testów dostępności cyfrowej.
13.25 – 13.30 Podsumowanie i zakończenie spotkania.
Cele i korzyści z udziału w spotkaniu:
- Zdobycie i doskonalenie kompetencji przydatnych w pełnieniu funkcji Koordynatora do spraw dostępności w urzędzie w zakresie dostępności cyfrowej.
- Weryfikacja umiejętności dotyczących sprawdzania czy strona internetowa jest dostępna cyfrowo.
- Wskazanie błędów i nieprawidłowości w zakresie stosowania przepisów o dostępności cyfrowej.
- Poznanie znowelizowanych przepisów z zakresu dostępności cyfrowej.
- Poznanie planowanych kierunków zmian, dotyczących propozycji nowelizacji ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Prowadzący:
Radca Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Wydział Dostępności Cyfrowej Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego, Członek Rady Dostępności ,działającej pod przewodnictwem Minister Funduszy i Polityki Regionalnej.
Zapraszamy do udziału w spotkaniu!